کوهپایه و ارتفاعات محل تنفس شهر محسوب می‌شود و جابه‌جایی هوا را انجام می‌دهد اما در ارتفاعات جنوبی مشهد در کوچه ۶متری نزدیک پارک خورشید ساختمانی با ۱۳ طبقه ساخته شده است.
کد خبر: ۲۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳ 26 April 2015
خلیل موحدی در همایش تاثیر مدرنیته بر کالبد شهر مشهد در محل دانشکده هنر و معماری اسلامی دانشگاه امام رضا (ع) به تبعیض در ارایه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: پایین شهر مشهد برخی خیابان‌های اصلی در ابتدایی‌ترین نیازها مانده‌اند اما مشاهده می شود برای تنها صد خانوار ساکن در برخی مناطق بولوارهایی با عنوان نماز و شهید کاوه احداث می شود.

موحدی با بیان اینکه کمربند جنوبی مشهد با نگاه پول محوری و با هزینه‌ای حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرا شده است افزود: بسیاری از افراد سال‌ها قبل زمین های اطراف این کمربندی را خریداری کردند.

وی اذعان کرد: اکنون که به ارتفاعات تعدی می‌شود باید هزینه این تعدی را افزایش دهیم و به مطالبه اجتماعی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تغییر هویت شهر مشهد اظهار کرد: پشت پرده کارشناسی برخی اتفاقات این است که شهرداری ۳۵ هزار میلیارد ریال بدهی داشته و امروز برای تامین نقدینگی مجبوریم همان روش گذشته را ادامه دهیم و برای کمبود نقدینگی به خاطر چند هزار میلیارد ریال با ساخت برج ۶۰ طبقه مهر و ماه در زمینی با عرض ۴۰ متر و طول هزار متر موافقت کنیم.

وی قطع ۲ هزار و ۷۰۰ درخت یک باغ برای ساخت یک مجموعه تجاری، برج‌سازی و لوکس‌سازی و افزایش سرانه مساحت واحدهای مسکونی از ۸۰ به ۱۸۰ متر و بسیاری از رفتارهای شهروندان را از آثار مدرنیته بر شهر مشهد دانست.
برچسب ها: مشهد ، خلیل موحدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار