مدیر روابط بین الملل اتحادیه کلانشهرهای جهان ملقب به «مترو پلیس» گفت: مشهد یکی از فعال ترین اعضای این اتحادیه در ۱۰ سال گذشته در تمامی حوزه ها به ویژه بانوان و جوانان بوده است.
کد خبر: ۲۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 26 April 2015
«اگنس شارلوت بیکارت» ظهر شنبه در بیست و یکمین کارگاه آموزشی کلان شهرهای جهان که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار کرد: مشهد یکی از فعالترین اعضای اتحادیه متروپلیس طی ۱۰ سال گذشته در تمامی حوزه ها و موضوعات بوده و نقش راهبردی در حوزه بانوان و جوانان این اتحادیه داشته است.

وی در ارتباط با نقش کارگاه های آموزشی کلان شهرهای جهان در حوزه مدیریت شهری افزود: این کارگاه ها به منظور شناسایی راهکارها و سیاست های مناسب جهت فراهم سازی بسترهای مشارکت جوانان و بانوان در امور شهری برگزار شده تا اعضای اتحادیه متروپلیس به تبادل تجربیات مختلف در حوزه مدیریت شهری در سطح بین المللی بپردازند.

مدیر روابط بین الملل اتحادیه کلانشهرهای جهان مترو پلیس ادامه داد: این اتحادیه با ۱۴ عضو در سال ۱۹۸۵در کانادا فعالیت خود را آغاز کرد در همین راستا در نظر دارد تا سال آینده تعداد اعضا اتحادیه را تا ۱۵۰ عضو افزایش دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز ۱۳۰ کلانشهر کشورهای مختلف با مجموع جمعیت ۶۵۶ میلیون نفر عضو اتحادیه کلانشهرهای بین المللی متروپلیس هستند.

بیکارت عنوان کرد: همچنین اتحادیه متروپبیس با اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات خود میان ۷۰ درصد جمعیت کلانشهرهای جهان فرصت مناسبی را جهت تعامل و انتقال اطلاعات فراهم کرده است.

وی از برگزاری سومین کنفرانس ملل متحد در حوزه خانه سازی و توسعه پایدار اسکان بشر در دنیای شهرگرا در کشور «اکوادور» در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد و گفت: کلانشهرهای عضو مترو پلیس باید در این همایش جهانی حضوری فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداران عضو اتحادیه جهانی متروپلیس یک نهاد غیر دولتی محسوب می شود تا کنون نتوانسته در کنفرانس ملل متحد شرکت کند که باید با تعامل و گفتگوهای جهانی بتوانیم مجوز ورود به این نشست را پیدا کنیم.

بیکارت اضافه کرد: به همین منظور باید ادبیات و برنامه ریزی حوزه مدیریت شهری را به سطح جهانی نزدیک کرده و اطلاعات و تجربیات کشورهای عضو اتحادیه را به اشتراک بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار