لایحه مساعدت 50 میلیون تومانی به منظور چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین مصوب شد.
کد خبر: ۲۷۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین امشب در تالار اجتماعات این شهر با حضور اعضا برگزار شد، در این جلسه، لایحه مساعدت مبلغ 50 میلیون تومان به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، احد چگینی گفت: شهدا، جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادت و ایثارگری خود توانستند از کیان کشورشان و ارزشهای اسلامی دفاع و محافظت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید به آحاد جامعه انتقال یابد تا آنها از این ارزش‌ها محافظت کنند، ابراز کرد: بعد از گذشت چندین سال از این دوران هنوز ما نتوانستیم در حوزه دفاع مقدس گام‌های بسزایی را برداریم.

چگینی بیان کرد: ما باید بتوانیم تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی که رزمندگان و جانبازان خاطرات بسیاری از آن دارند، را به مکتوب تبدیل کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رزمندگان و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرات بی‌شماری در سینه دارند که باید با بازگویی آنها ثبت و ضبط شود تا نسل امروز و آینده از آن بتوانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ابراز کرد: نباید از خانواده این شهدا غفلت کنیم زیرا آنها به ویژه والدین شهید به دلیل کهولت سن فوت می‌کنند و خاطرات بسیاری را از سیره شهدا با خود می‌برند.

سخنگوی شورای عالی استانها ادامه داد: باید در ثبت و ضبط خاطرات شهدا اقدامات اساسی انجام بدهیم تا بتوانیم کتاب‌های بی‌شماری را در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید با ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان، آنها را مستندسازی کرده تا بتوانیم در انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جامعه هدف موفق باشیم.

در ادامه این جلسه، سید کاظم مجابی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: ارزشهای دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید به هر نحو ممکن خاطرات رزمندگان را مکتوب کرده تا این ارزشها را به نسل امروز و آینده انتقال بدهیم.

در ادامه این جلسه، حسین صلح‌جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: قزوین در ساخت زائرسرا در راهیان نور جزو 29 و سی‌مین استان بود که چنین اقدامی را کرد و همچنین کلنگ باغ موزه دفاع مقدس جزو آخرین استان‌ها است.

وی ابراز کرد: قزوین جزو استان‌هایی است که محدود کتاب‌هایی در رابطه با سرداران شهید دارد و هیچگونه سندی از آنها ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به جانباز حمزه قربانی یادآور شد: خاطرات ایشان به تنهایی در بیست کتاب گنجانده می‌شود به همین دلیل باید تا این جانباز زنده است به دنبال ثبت خاطراتش باشیم.

این مسئول افزود: خاطرات رزمندگان و جانبازان برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در جمع‌آوری آن اهتمام ویژه داشته باشیم تا بتوانیم حماسه‌های این دوران را نسل به نسل انتقال بدهیم.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: با چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس می‌توانیم به این هدف دست یابیم و بایستی مسئولین مربوطه گام‌های مثبتی در این راستا بردارند.

گفتنی است: در پایان جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مصوب کردند تا شهرداری قزوین 50 میلیون تومان مساعدت به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار