سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت تنظیم شده که شوراها انتقاد شدید به چند بند آن دارند.
کد خبر: ۲۷۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که امشب در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت تنظیم شده که شوراها انتقاد شدید به چند بند آن دارند.

وی با اشاره به اینکه در این لایحه قانون ارزش افزوده از سهم شهرداری گرفته و به دولت داده شده است، عنوان کرد: با وجود مخالفت شوراها این لایحه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب داده شده است.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها بیان کرد: این موضوع به شدت مورد انتقاد شوراها است و باید در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیگیری و دنبال شود.

چگینی اظهار کرد:‌ براساس لایحه یاد شده تمام جرایم دستگاه‌های قضایی و شبه قضایی و همچنین جرایم ماده 100 به حساب دولت واریز می‌شود و با تصویب این موضوع رویکرد شوراها دولتی شده و فلج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی اگر در شهر و روستایی پل احداث شود باید اعتبارات آن از طریق شورای برنامه‌ریزی توسعه استان قزوین أخذ شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تحقق این مهم منجر به فربه شدن دولت و کوچک شدن شوراها شده و موضوع فوق نیز موجب عدم کارآیی لازم شوراها می‌شود.

چگینی با بیان اینکه انتخاب شهردار در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از شوراها گرفته می‌شود، بیان کرد: انتخاب اعضای شورا از سوی مردم و انتخاب شهردار توسط دولت موجب تضاد و پارادوکس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر سیاست‌های کلی نظام را مرور کنیم قوانین چهارم و پنجم توسعه تأکید بر توسعه و بسط شوراها است، گفت: ولی این موضوع در رویکرد برنامه ششم توسعه به محدود شدن اختیارات این نهاد است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید گلایه داریم، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید قانون را لحاظ کرده و قانون اساسی را در نظر بگیرد و نگذارند اختیارات شوراها محدود و تنگ شود.

چگینی با اشاره به دیدار شورا با ریاست جمهوری مطرح کرد: ایشان اذعان کردند که از ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری و مدیریت جامع یکپارچه شهری حمایت و کمک می‌کنند، با وجود نگاه مثبت رئیس جمهور ولی پایین دستی‌ها چنین نگاهی ندارند.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه یاد شده در مجلس به شدت خودداری کرده و از اختیارات شوراها حمایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار