دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی استان ایلام از معرفی برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 09 August 2016

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی استان ایلام از معرفی برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره فرهنگی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛واحد زهرایی اظهار کرد: در این جشنواره در بخش ویژه زیارت اولی ها و سبک زندگی، طاها خدامی از همدان، زینب نظریان و فائزه منتی از ایلام به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی افزود: در بخش ویژه سبک زندگی ایرانی، اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز علی احمدی از ایلام بعنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد.

زهرایی تاکید کرد: در بخش خاطره نویسی بالای 18 سال این جشنواره نیز کبری صیفی از مشهد، فرج الله صیدمحمدی از ایلام و علی اکبر امامی از کرمانشاه و در گروه سنی زیر 18 سال نیز علی کاظمی از ایلام، نازنین حسنوند از آبدانان و زهرا درختی از ایلام به ترتیب اول تا سوم شدند.

به گفته وی، در بخش سفرنامه بالای 18 سال نیز رضا حسین آبادی از خراسان شمالی، مهین وزیری از تهران و احسان الفتی از ایلام اول تا سوم شدند و در بخش زیر 18 سال نیز هیات داوران هیچ اثری را شایسته کسب مقام اول و دوم نداست ولی ریحانه ثابت قدم از شیراز مقام سوم و امیر مهدی اسدی از آبدانان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی یادآور شد: در بخش زبان عربی این جشنواره در بخش سفرنامه هیات داوران اثری را حائز کسب رتبه اول ندانست و

باسم الشمری از شهر کوت عراق و پیمان صالحی از ایلام بطور مشترک عنوان دوم را کسب کردند و عبدالصاحب نوروزی از ایلام نیز سوم شد.

460اثر با موضوع های خاطره نویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان به دبیرخانه این جشنواره رسید که توسط ظاهر سارایی، علی حسن سهراب نژاد و محمدعلی قاسمی و آثار بخش عربی توسط سید مهدی حسینی نژاد، محمدرضا شیرخانی و مالک عبدی که به تایید نهایی دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس رسیده اند، داوری شد.

آیین اختتامیه پنجمین سال جشنواره رضوی سفرنامه و خاطره نویسی در قالب نهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) چهارشنبه 20 مرداد ماه در ایلام برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی برای چهاردهمین دوره همزمان با دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که امسال استان ایلام برای نهمین سال میزبان این جشنواره خواهد بود.

این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار