کد خبر: ۲۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 25 April 2015
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف شهردار تهران در خصوص جابه جایی یک سوم بودجه سال 93 گفت: رییس شورا نباید تخلفات شهردار را تایید و از آن حمایت کند.

به گزارش ایرنا رحمت الله حافظی روز شنبه به مناسبت روز شوراها در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سالانه 150 میلیارد ریال برای شهر تهران هزینه می شود تصریح کرد: جزئیات این هزینه در تصویب بودجه هر سال مشخص می شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یک سیاستگذار، بودجه مشخص شده را به شهرداری تهران تکلیف می کند اما در بودجه سال 93 خارج از بودجه عمل شده است.

وی با اشاره به جابه جایی یک سوم بودجه سال گذشته توسط شهردار تهران تاکید کرد: این موضوع خارج از سیاست های شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این تخلفات از ضعف نظارتی شورا نشات می گیرد و خارج از سیاستگذاری ها عمل می شود.

وی با بیان اینکه در تصویب لایحه اصلاح بودجه 93 تخلفاتی صورت گرفته است تاکید کرد: شهردار تهران اجازه جابه جایی تنها 3 تا 5 درصد بودجه را دارد اما اصلاحیه ای در سال گذشته با حمایت ریاست شورا تصویب شد که به شهردار مجوز جابه جایی یک سوم بودجه را داده بود.

وی گفت: شورا مجری نیست بلکه ناظر و برنامه ریز شهرداری تهران است ، در حالی که هنوز نتوانسته وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

حافظی همچنین با اشاره به ایجاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم شوراها گفت: شهر تنها شامل کالبد و ساختمان نمی شود بلکه انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در اولویت برنامه مسوولان قرار داده شوند.

وی با اشاره به شناخت خود از شورای شهر تهران طی یک سال و نیم گذشته اظهار کرد: پاشنه آشیل نظام برنامه ریزی مدیریت شهری مبنای خطاها و عدم کارایی مناسب شورا در چارچوب سنتی نظام بودجه ریزی است.

حافظی با بیان اینکه بازنگری در فرآیند نظام بودجه ریزی معیوب و غیر استاندارد شورا ضرورت دارد خاطر نشان کرد: همچنین ورود غیر کارشناسی افراد در موضوعات مختلف باعث می شود که وظایف شورا به خوبی ایفا نشود.

وی همچنین تاکید کرد: زمانی که اعضا در مورد موضوعات مختلف وارد می شوند اولین معضل ایجاد ظن سیاسی کردن فضا در افراد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار