فرمانده مرزبانی ایلام گفت:استان ایلام حدود 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد در حالیکه این کشور با پدیده ظهور گروه های تروریستی و تکفیری روبروست ولی با هوشیاری کامل نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی هیچگونه تحرکی مبنی بر فعالیت این گروه ها در مرزهای این استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۲۷۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 08 August 2016
 سرهنگ یحیی الهی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: اگر محموله مواد مخدر نیز در این استان کشف می شود مربوط به مرزهای ایلام با استان های همجوار داخلی است ضمن اینکه در زمینه کشفیات محصولات ضد فرهنگی نیز با موردی در مرزها روبرو نشده ایم.

وی افزود: این استان در زمینه ورود و خروج کالاهای قاچاق نیز در مقیاس با سایر استان های کشور وضعیت حادی ندارد و با وجود 430 کیلومتر مرز مشترک امنیت مطلوبی در این مرز وجود دارد.


سرهنگ الهی ادامه داد: نیروهای مرزبانی با وجود مشقت و سختی بسیار شرایط کاری و بدور از مظاهر و زرق و برق های دنیوی مشغول انجام وظیفه هستند.

به گفته وی، در حالیکه این استان در برخی از ایام سال با پدیده ریزگردها مواجه است و مردم در این مواقع برای جلوگیری از بروز مشکل احتیاط لازم را انجام می دهند ولی نیروهای مرزبانی در این مواقع با چشمان بازتر و گوش های شنواتر آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مرزبانی از یک سو با سختی های طبیعت در اختلاف دمایی زیاد روبرو هستند و از سوی دیگر باید آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تحرک دشمنان در مرزها حفظ کنند که تحقق این امر تنها با تکیه بر ایمان الهی و داشتن خلوص نیت و عشق به میهن امکان پذیر است که در میان نیروهای مرزبانی این موضوع بطور کامل صدق می کند.

فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به دیدارهای خود با مقام های مرزبانی عراق به منظور هماهنگی تردد زائران اربعین اضافه کرد: مرزبانی آمادگی دارد با همراهی سایر ارگان های نظامی و انتظامی و مسئولان دستگاه های اجرایی امنیت مرزها را بطور کامل تامین و شرایط را برای سهولت در تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کند.

سرهنگ الهی در خصوص آمادگی مرز چیلات برای تردد زائران اربعین هم گفت: مقام های استان ایلام در حال تکمیل زیرساخت های این مرز و جانمایی امکانات رفاهی هستند ولی راه اندازی این مرز تاکنون مورد موافقت طرف عراقی قرار نگرفته و در صورت راه اندازی می توان بخشی از حجم تردد را به این نقطه مرزی گسیل داده تا از ازدحام بیش از حد جمعیت در مرز مهران جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: چشم انداز عبور و مرور زائران از مرز بین المللی مهران با توجه به تمهیدهای اندیشیده شده از سوی مسئولان و شناسایی نقاط ضعف سال گذشته بسیار روشن است و امیدواریم با همراهی عموم مردم استان و دستگاه های مختلف با شکوه تر از پارسال برگزار شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار