مسوول دبیرخانه هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی گفت: کتاب این جشنواره تدوین شده و در آیین پایانی که عصر دوشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز گلستان برگزار می شود در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۷۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 07 August 2016
مریم رحمانی پور روز یکشنبه با بیان این نکته که تدوین کتاب برای نخستین بار انجام شده است ، اعلام کرد: معرفی فیلم و فیلمنامه های راه یافته به هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی و داوران در این کتاب انجام شده است.

رییس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: اطلاعات مربوط به جشنواره مانند پیام وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این کتاب درج شده است.

وی هدف از این اقدام را اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان و آشنایی شرکت کنندگان با تمامی آثار راه یافته به جشنواره دانست و تصریح کرد: این کتاب به عنوان آرشیوی از اطلاعات هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی خواهد ماند.

رحمانی پور به تدوین بولتنی در قالب اعلام برنامه ها، بخش جنبی نمایشگاه و قرائت زیارت از دور توسط خدام رضوی نیز اشاره کرد و گفت: تمامی این برنامه ها 18 مرداد ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود.

وی یادآور شد: رونمایی از نرم افزار هفت دوره جشنواره و تندیس هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی از دیگر برنامه های پایانی این جشنواره است.

* حمایت مالی از دو فیلمنامه برای ساخت فیلم 

سرپرست نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در گلستان نیز از اهدای 2 تندیس و 6 لوح به برندگان جشنواره خبر داد و اظهار کرد: حمایت از 2فیلمنامه برای ساخت فیلم در سال آینده از جمله برنامه های این جشنواره است.

قاسم قندهاری به نمایش فیلم در عصر17 مرداد، نخستین روز جشنواره در سینما کاپری اشاره کرد و افزود: ساعت 10 تا 12 روز دوم نیز به نمایش فیلم اختصاص دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کارگاه پویانمایی در ظهر دومین روز جشنواره نیز خبر داد و گفت: ساعت14تا16 روز دوم جشنواره کارگاه آموزشی با حضور محمدعلی صفورا، امیرمحمددهستانی و مسعود امامی به عنوان داوران جشنواره برگزار می شود.

به گفته وی، بازدید از نمایشگاه جانبی جشنواره و قرائت زیارت از راه دور امام هشتم (ع) توسط خدام رضوی از دیگر برنامه های جشنواره است.

قندهاری به جوایز برگزیدگان هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی نیز اشاره کرد و افزود: تلاش شده تا این جشنواره با توجه به اهمیتی که دارد نسبت به سالهای گذشته متفاوت تر برگزار شود.

جشنواره پویانمایی رضوی همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ س) در دهه کرامت برگزار می شود.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده است و ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (س) نامگذاری شده است. 

امسال اول ذی العقده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با چهاردهم مرداد، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با نوزدهم مرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مصادف با بیست و چهارم مردادماه است. 

آیین پایانی هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی ١٨مردادماه سال جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز استان گلستان برگزار می شود.

امسال گلستان برای هشتمین سال متوالی میزبان جشنواره پویانمایی رضوی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار