سرپرست نمایندگی بنیاد امام رضا (ع)در گلستان:
استان گلستان هشت دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی برعهده دارد، جشنواره پویانمایی رضوی همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ) در ایام دهه کرامت برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 06 August 2016
سرپرست نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در گلستان بر استفاده بیشتر از هنر انیمیشن برای ترویج مفاهیم دینی تاکید کرد و گفت: از این ابزار اثرگذار می توان برای انتقال پیام های معنوی به نسل نوجوان و آینده ساز کشور بهره گرفت.

قاسم قندهاری اضافه کرد: اگر از ابزارهای جذاب و به روز برای انتقال مفاهیم دینی استفاده شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
وی بر حمایت از تولیدکنندگان آثار در این زمینه تاکید کرد و با یادآوری میزبانی گلستان از بخش پویانمایی جشنواره رضوی، خواستار استفاده از تجریبات سال های گذشته برای ارتقا سطح جشنواره و رفع نقایص شد و گفت: نقاط ضعفی که طی هفت سال گذشته از سوی مردم و داوران بیان می شود باید رفع شده و نقاط قوت تقویت گردد.
استان گلستان هشت دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی برعهده دارد، جشنواره پویانمایی رضوی همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ) در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

*ارتقا سطح کیفی تولید انیمیشن نیازمند آموزش 
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی نیز بر آموزش تولید کنندگان انیمیشن تاکید کرد و گفت: با توجه به تخصصی و فنی بودن این رشته آموزش در پویانمایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مهتا خوارزمی افزود: علاقمندان به این حوزه دو گروه هستند اول افرادی که تجربه طراحی و گرافیک داشته و وارد این حوزه شدند و دوم علاقمندانی که تکنیکال هستند.
وی ادامه داد: تعداد افرادی که تکنیکال بوده و از طریق نرم افزار 3بعدی کار انیمیشن تولید می کنند، کم نیست به همین منظور آموزش برای این افراد اهمیت دارد.
خوارزمی تصریح کرد: افرادی که تکنیکال هستند به جای اینکه روند آموزش را به آرامی طی کنند براساس تقلید از آثار روز دنیا آن را کپی برداری کرده و کاری بی هویت ارایه می دهند.
وی با یادآوری راه اندازی رشته انیمیشن در مرکز آموزشی علمی کاربردی گلستان، گفت: چنین برنامه هایی به ارتقا سطح دانش و آگاهی تولید کنندگان می افزاید.
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی با بیان این نکته که تولید انیمیشن نیازمند حمایت مالی است، افزود: حمایت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی از این آثار باعث ایجاد انگیزه بیشتر تولیدکنندگان خواهد شد.
وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای شناسایی استعدادها دانست و تصریح کرد: امیدواریم با افزایش سطح کیفی آثار هرساله شاهد کسب مقام های برتر از سوی تولیدکنندگان گلستانی باشیم.

*تولیدکنندگان انیمیشن گلستان از استعداد کافی برخوردارند
داور کشوری هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی نیز با بیان این که تولیدکنندگان انیمیشن در گلستان از استعداد کافی برخوردار هستند، گفت: راه اندازی این رشته در دو مرکز علمی کاربردی گلستان بستری برای پیشرفت این رشته است. 
مسعود امامی افزود: با توجه به برگزاری چندین دوره جشنواره در استان، تولیدکنندگان گلستانی پتانسیلی برای خود ایجاد کرده اند که این جای امیدواری دارد.
وی با اشاره به این نکته که جشنواره پویانمایی مخاطب مشخصی دارد، افزود: در جشنواره هرسال تعدادی تولید کننده ثابت شرکت می کنند که نه تنها آثار آنها تکراری نیست ،بلکه خلاقیت بیشتری در آن مشاهده می شود.
این داور کشوری حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: حمایت از تولید کنندگان باعث ایجاد انگیزه و ارایه اثری با کیفیت خواهد شد.
وی مشارکت دستگاه های اجرایی و حمایت آنها از تولیدکنندگان انیمیشن را اثربخش ارزیابی کرد و گفت: استفاده از انیمیشن در بخش تبلیغات و آموزش ظرفیتی است که دستگاه های اجرایی کمتر آن را جدی می گیرند.
امامی تلفیق مرکز تولید انیمیشن و مرکز آموزش این هنر در استان را بستری برای پیشرفت و افزایش تولید آثار دانست و گفت: با این اقدام می توان بودجه متمرکزی برای این رشته هنری جذب کرد.
وی ادامه داد: با تعیین اعتبار مشخص برای این امر تولید کنندگان از دغدغه های مالی رها شده و با فراغ بال تنها به آموزش برای ارتقا کیفی کار و تولید با هدف درآمد زایی می پردازند.
این داور کشوری با تاکید بر این نکته که گلستان قابلیت تولید انیمیشن با کیفیت بالا را دارد، افزود: بخشی از استعداد جوانان این خطه شاید اکتسابی باشد، اما ارتقا کیفیت کارها در مدتی کوتاه گواه استعداد ذاتی در جوانان گلستانی است.

* گلستان 17 مرداد میزبان جشنواره پویانمایی رضوی 
مسوول دبیرخانه هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی گفت: آیین آغازین جشنواره ملی پویانمایی رضوی 17 مرداد در سالن کاپری گرگان برگزار و تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان مراسم پایانی خواهد بود.
مریم رحمانی پور افزود: مدیرعامل سینمایی فارابی، مدیر دفتر مطالعات سینمایی و چندتن از مقامات استانی و هنرمندان از جمله شرکت کنندگان در این جشنواره هستند.
وی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: محورهای محتوایی جشنواره ملی پویانمایی رضوی در سال‎های گذشته فقط با عنوان سیره رضوی برگزار می‎شد، اما اینک گستره آن شامل سیره پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را نیز می شود.
رییس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در رابطه با نحوه اطلاع رسانی برای برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی گفت: 2 هزار فراخوان جشنواره به سراسر کشور در ادارات کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‎ها، مراکز صدا و سیما، حوزه‎های هنری، دفاتر انجمن سینمای جوان و دانشگاه ها و مراکز علمی که رشته‎های مرتبط با رشته انیمیشن دارند، ارسال شد، همچنین در این خصوص یکهزار پوستر نیز به چاپ رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیش از این اعلام کرده بود که آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره شامل 32 فیلم و 32 فیلمنامه است.
به گفته حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مجموع زمان آثار راه یافته به بخش مسابقه هشتمین جشنواره پویانمایی 220 دقیقه می باشد و کمترین و بیشترین مدت زمان اثر تولیدی هنرمندان برای جشنواره بین دو تا 20 دقیقه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار