مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در ادبیات پایداری از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ۲۰ مرداد ماه درکرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 06 August 2016
به گزارش تابناک ازنقل تسنیم،ابراهیم رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه این همایش بیستم مرداد ماه 95 در کرمانشاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بیشتر آن مربوط به استان کرمانشاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه محور اصلی فراخوان بررسی سیمای امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در ادبیات پایداری است عنوان کرد: محورهای پژوهشی همایش به بخشهای مطالعات نظری با رویکرد پایداری، مطالعات ادبی در گستره ادبیات پایداری و مطالعات بخش ویژه در گستره ادبیات پایداری تقسیم می‌شود.
وی درباره محورهای همایش گفت: تبیین اندیشه‌های اصولی (توحید، نبوت، امامت، ولایت، عدالت و معاد) امام رضا(ع)در ادبیات پایداری، بررسى تطوّر جایگاه و نقش امام رضا(ع)در ادبیات پایداری، بررسی جایگاه عرفان نظری و عملى امام رضا(ع)در ادبیات پایداری و بررسی پیوند فرهنگ رضوى و ادبیات پایداری از جمله محورهای همایش است.
رحیمی‌زنگنه به هدف همایش اشاره کرد و افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره امام رضا(ع)، تکریم از پدیدآورندگان آثار فرهنگی برتر در گستره شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و حمایت از انتشار آثار برتر این همایش از مهمترین اهداف برگزاری همایش است.
وی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی همایش است که با حضور مهمانان و اساتید صاحب‌نظر برگزار می‌شود، گفت: به نفرات نخست تا هشتم این جشنواره جوایز نقدی اهدا می‌شود و جایزه بخش ویژه تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کمک هزینه مشهد مقدس است.
رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه مقالات صاحب‌ رتبه در قالب مجموعه ‌‌مقالات ویژه همایش چاپ و به صاحبان آن‌ها تقدیم می‌شود، گفت: مقالات برتر که شرایط علمی- پژوهشی داشته باشند در فرایندی دیگر بررسی و با احراز شرایط در دوفصلنامه علمی- پژوهشی ادبیات پایداری دانشگاه شهید باهنرکرمان و فصلنامه علمی- پژوهشی فرهنگ رضوی به‌عنوان مجلات علمی- پژوهشی پشتیبان همایش چاپ می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار