همزمان با دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان همایش پیاده‌روی با خانواده با عنوان «حرم تا حرم» در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 05 August 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در مسیر حسینیه میرزاده خانم تا بقعه شیخ جبرائیل کلخوران برگزار شد، جمعی از هموطنانمان در یک صبح تابستانی این مسیر را پیاده‌روی کردند تا در کنار حفظ نشاط و تعالی خود بتوانند در این حرکت معنوی نیز موفق به زیارت امامزادگان شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم با اشاره به نامگذاری پنجم ذی‌القعده به نام روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان در دهه کرامت اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت همایش‌های بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه استان اردبیل در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی با یادآوری اینکه از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام هشتم ثامن‌الحجج برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت به صورت ویژه در امامزاده‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این ایام علاوه بر تجلیل از خادمان امامزاده‌ها و ارائه محصولات فرهنگی مختلف از زندگی و بیوگرافی امامزاده‌های مشهور استان، همایش پیاده‌روی را تدارک دیدیم تا امروز خانواده‌ها در کنار هم در یک فضای معنوی و با نشاط بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی گفت: آحاد مختلف مردم در این حرکت ورزشی حاضر شدند تا مسیر حسینیه میرزاده خانم اردبیل که از تقدس خاصی برخوردار است تا بقعه شیخ جبرائیل کلخوران را که از آثار و ابنیه‌های بزرگ و تاریخی اردبیل است، طی مسافت کرده و در آدینه‌ای دیگر در این برنامه حضور پیدا کنند.

علاوه بر شهر اردبیل در گرامیداشت دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در سایر شهرها نیز چنین مراسمی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در برنامه ورزشی حضور پیدا کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار