کد خبر: ۲۷۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 05 August 2016
تابناک / رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه شهردار رشت موظف است تنها به شهر بیندیشد، گفت: شهردار رشت دنبال لابی‌های شبانه نباشد و انرژی خود را برای مشکلات شهر بگذارد.

محمدعلی رفیعی نودهی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: من از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدم ولی با توجه به درخواست همکاران شورا برای صلاح شهر رشت از نظریت اکثر آرا تمکین می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهردار رشت موظف است تا یک ماه آینده نسبت به رفع موارد و دغدغه‌ها اقدام کند بیان کرد: سوگند می‌خوردم هیچ کدام از ما اعضای شورا منافع مادی و مالی در استیضاح شهردار نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه شهردار رشت موظف است تنها به شهر بیندیشد اظهار کرد: شهردار رشت دنبال لابی‌های شبانه نباشد و انرژی خود را برای مشکلات شهر بگذارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: شهردار رشت بدون مجوز از شورای اسلامی برای صدور مجوز بانک شهر اقدام کرده و در حالی که قبلا" شهردار به جمع آوری این کیوسک‌ها اشاره کرده ولی تاکنون اقدامی برای آن انجام نداده است.

مجید رجبی ویسرودی با بیان اینکه نباید تاوان پروژه‌های عمرانی رشت را پرسنل و کارمندان شهرداری بدهند اظهار کرد: نظر من این نیست که پروژه‌های عمرانی اجرا نشود بلکه معتقدم حقوق کارکنان و کارگران باید به تناسب پرداخت شود و بابت اجرای پروژه‌های عمرانی تمهیدات بهتر اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت 2100 نفر پرسنل دارد مطرح کرد: شهردار رشت بیش از 3000 ابلاغ و جابه‌جایی در پرسنل شهرداری انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در این جلسه،اظهار داشت: شهردار رشت اشتباه کرد که بدون مجوز شورا کیوسک های بانک شهر را در سطح شهر نصب کرد و به همین علت مورد مواخذه قرار گرفت و تا لبه تیغ استیضاح نیز پیش رفت.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه کیوسک‌های بانک شهر خدمات ارائه می‌دهند بیان کرد: مسلما اگر لایحه کیوسک‌های بانک شهر به شورا وارد می‌شد اعضای شورا با آن موافقت می‌کردند و اکنون نیز جابه‌جایی کیوسک‌های بانک شهر خسارات زیادی را وارد می‌کند.

محمود باقری خطیبانی عضو دیگر شورای شهر در این جلسه اظهار داشت: من همیشه پیروز بودم چون با خدای خودم معامله کردم و امروز به احترام شهدا و مردم به خاطر انحرافاتی که در شورای شهر و شهرداری رشت می‌بینیم استعفا می‌دهم.

شهردار رشت در این جلسه در مورد سوال‌های مطرح شده اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در مورد ایجاد کیوسک بانک شهر در سطح شهر بین شهرداری و بانک شهر تفاهم نامه‌ای منعقد شد که کیوسک‌های بانک شهر می‌توانند در سطح شهر نصب شوند.

وی در مورد پرداخت بدهی کارکنان شهرداری و بیمه آنها عنوان کرد: معوقاتی از سال قبل نیز داشتیم و با توجه به برنامه زمان بندی شده با توجه به نوع سازمان، حقوق، دستمزد، بیمه و کسورات کارکنان را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح استیضاح شهردار رشت به‌صورت لایحه مصوب و فرصت یک ماهه به شهردار برای برطرف کردن نواقص داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار