کد خبر: ۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 25 April 2015
ورزشگاه انقلاب کرج همیشه در ضربات پنالتی با اعتبارات بازنده بوده است به همین منظور بخش دولتی با تخصیص اعتبارات مناسب از این مجموعه ورزشی دفاع کند.
به گزارش مهر، خیلی از ورزش دوستان وقتی از اماکن ورزشی البرز سخن به میان می آید به سرعت یاد بزرگترین و شناخته شده ترین مجموعه ورزشی این استان یعنی مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی می افتند. این مجموعه در جنوب غربی کرج قرار دارد و بار اصلی برگزاری رویدادهای ورزشی مهمی را در سطح ملی و بین المللی به دوش می کشد.
طبق آخرین اخبار قرار است در سال جاری ردیف اعتباری مستقلی برای نگهداری و بهسازی این مجموعه ورزشی از سوی استانداری اختصاص یابد. بررسی تحولات این مجموعه در سالهای گذشته تا به امروز بهانه ای برای تهیه این گزارش شد.
مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج در مساحت ۲۴ هکتاری فضاهای ورزشی متعددی را در دل خود جای داده است. در حال حاضر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری فوتبال، زمین های چمن تمرینی شماره ۲ و ۳، سالن ۲ هزار و پانصد نفری سالن ورزشی ویژه بانوان، ورزشگاه بیسبال و سالن شمشیربازی در این فضای ورزشی به شکل فعال خدمات رسانی می کنند و در کنار آنها سالن های ۶ هزار نفری، استخر ویژه بانوان، سالن ویژه جانبازان و سالن ورزشی ناشنوایان در حال احداث است.
این مجموعه ورزشی بخش عظیمی از رویدادهای مهم استان البرز را از ۲۰ سال گذشته تا به امروز میزبان بوده است. ولی در طول این مدت به دلیل فقدان اعتبارات لازم برای نگهداری دچار مشکلات و کمبودهای شدیدی شد و همین نواقص به مرور زمان از کیفیت خدمات رسانی این مجموعه بزرگ کاسته است. وجود همه کمبودها در این مجموعه موجبات دل آزاری ورزش دوستان و ورزشکاران استان را فراهم کرده است.
در ادامه باید گفت؛ طی سالهای گذشته سیستم های گرمایشی و سرمایشی، نور، حراست فیزیکی، نظافت و نگهداری ابنیه موجود در این مجموعه با کیفیت پایین تری انجام شد تا جایی که امروز بخش اعظمی از تاسیسات این مجموعه ورزشی در بخش های مختلف دچار استهلاک شده و نیازمند یک بازسازی گسترده است.
با وجود همه کاستی ها این مجموعه در سالهای اخیر چند بار به عناوین مختلف مورد بازسازی های مقطعی قرار گرفته است. مهمترین مرمت و بازسازی که در این مجموعه ورزشی انجام شده است مربوط به فشار های کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که منتهی به ارتقای امکانات ورزشگاه فوتبال و تاسیسات مربوط به آن شد. ولی همین بازسازی های مقطعی به دلیل اینکه از یک برنامه مدون و فاز بندی شده تبعیت نمی کرد نتایج خوبی را در برنداشت.
کارکردهای مهم این مجموعه ورزشی بر کسی پوشیده نیست ولی در این میان ناتوانی بخش دولتی در نگهداری آن این مجموعه را تا مرز واگذاری به بخش خصوصی پیش برد تا جایی که در سال ۹۲ قرار شد که این مجموعه به باشگاه سایپا واگذار شود اما اجرای آن در فاز مطالعاتی خود متوقف شد و به ثمر ننشست.
با ارائه این چند سطر تحلیل؛ با توجه به اینکه قرار است این ورزشگاه ردیف اعتباری مستقلی دریافت کند، به سراغ محسن جمالپور مدیر این مجموعه ورزشی رفتیم و در خصوص این فضای ورزشی مهم و اثر گذار استان و وضعیتش و برنامه های توسعه ای آن به گفتگو نشستیم.
جمالپور در ابتدا با بیان اینکه مجموعه های بزرگ ورزشی در کشورهای مختلف از یک طرح تفضیلی و برنامه توسعه محور برخوردارند اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان به بخش نگهداری و اداره مجموعه های ورزشی بزرگ توجه لازم نشده است به جز مجموعه ورزشی آزادی سایر اماکن بزرگ ورزشی کشور در بحث نگهداری از مشکلات زیادی رنج میبرند.
وی ادامه داد: در خصوص مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج این مشکل از عمق بیشتری برخوردار است و متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات کافی نتوانسته به میزان خدماتی که ارائه کرده است مورد بهسازی و نگهداری قرار گیرد.
مدیر مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج گفت: ما در این مجموعه ورزشی با اماکن ورزشی روباز و سالن های ورزشی متعددی روبرو هستیم که هر کدامشان نیاز به خدمات فنی خاصی برای نگهداری دارند، متاسفانه در این سالها با اعتبارات ناچیز و قطره چکانی اداره کل ورزش استان این مجموعه اداره شده و خیلی از مشکلات زیرساختی آن به شکل ریشه ای حل نشده است.
جمالپور با اعلام این خبر که پس از سالها پیگیری بالاخره این مجموعه ورزشی صاحب ردیف اعتباری مستقل برای نگهداری و بهسازی شده است گفت: دریافت ردیف اعتباری خاص و مستقل شدن این مجموعه ورزشی بهترین خبر ورزشی سال در استان البرز است.
وی به برنامه های مدون شده برای سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: تعمیرات تاسیسات مجموعه ورزشی انقلاب به خصوص در دو بخش سالن ۲ هزار و پانصد نفری و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در اولویت است، در عین حال نصب دوربین های مدار بسته برای ارتقای ضریب امنیتی این مجموعه را در دستور کار داریم.
جمالپور در ادامه از اجرای طرحی نو برای استفاده بهینه از فضاهای خالی زیر سکوهای تماشاگران ورزشگاه فوتبال سخن به میان آورد و گفت: مقداری فضاهای غیر قابل استفاده در این ورزشگاه وجود دارد که قسمتی از آن در سالهای قبل برای ایجاد سالن صخره نوردی استفاده شد به همین منظور در نظر داریم در سال جدید، ۱۲ فضای دیگر را ایجاد و برای استقرار هیات های ورزشی و برخی ورزش ها مورد استفاده قرار دهیم.
وی در پایان اختصاص اعتبار مستقل به این مجموعه ورزشی را برای ساماندهی این ورزشگاه ضروری خواند و افزود: در حال حاضر ورزشگاه ۶ هزار نفری با معرفی پیمانکار جدید کار خود را شروع کرده است و استخر بانوان مجموعه نیز با واگذاری به بخش خصوص به زودی تعیین تکلیف می شود در کنار این دو فضا شاهد احداث سالن اختصاصی ویژه جانبازان و معلولان و ناشنوایان هم خواهیم بود.
در پایان باید گفت؛ مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی با قرار گرفتن در بافت شهری برخلاف خیلی از مجموعه های بزرگ کشور از این پتانسیل برخوردار است که با حجم بیشتری خدمات دهی کند و اثرگذار تر باشد. حمایت مسئولان استان البرز به رفع معایب این مجموعه ورزشی به بهبود کیفیت ارائه خدمات منتهی می شود و می توانیم امیدوار باشیم که این مجموعه ورزشی در سال ۹۴ در مسیر تعالی گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار