استاندار یزد بر تلاش جدی مسئولان استان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده تاکید کرد .
کد خبر: ۲۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 03 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در در نشست هم اندیشی با مدیران کل ستادی استانداری با تأکید بر اینکه همۀ باید برای برگزاری انتخاباتی شایسته و در شأن مردم دارالعبادۀ یزد تلاش کنند، گفت: مردم استان یزد با آگاهی و اعتماد در انتخابات حضور می یابند با این حال لازم است دولت با اطلاع رسانی و آگاه سازی مشارکت مردم را افزایش داده و اعتماد عمومی را جلب کند.
استاندار یزد ادامه داد: آرای مردم امانت است، باید پاسدار آرای مردم باشیم و هر کسی انتخاب شد از وی حمایت کنیم.
میرمحمدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: لازم است از طریق آموزشِ افراد متخصص و توانمند و اطلاع رسانی قوانین و مقررات به داوطلبان از طریق رسانه ها، نقش شوراها برای مردم تبیین شود.
میرمحمدی زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را 29 اردیبهشت ماه سال عنوان کرد و گفت: مردم در رخدادهای مختلف پس از انقلاب مشارکت خود را به نمایش گذاشته اند و مسوولان هرچه صادقانه تر با مردم رفتار کنند، همراهی آنان بیشتر خواهد شد.
استاندار یزد افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت اتحاد و همدلی می توانند تصمیمات بسیار کارسازی اتخاذ کنند و در جهت توسعۀ استان و شهرستان ها گام بردارند.
میرمحمدی با بیان اینکه ما در قبال همه مردم مسئول هستیم، ادامه داد: مدیران استان با همدلی و همراهی فرآیند کار را تقویت کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
وی افزود: دربارۀ مباحث حزبی، جناحی و گروهی باید به مردم حق داد که هر یک مسئولیت اجتماعی و سیاسی خود را انجام دهند و بدون تردید، حضور بیشتر احزاب به افزایش مشارکت مردم کمک می کند.
استاندار یزد در بخش ارتباطات و روابط عمومی پیشنهاد مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری مبنی بر تشکیل شورای تخصصی در روابط عمومی ها را مؤثر دانست و با تأکید بر اینکه همۀ مدیران مستندسازی را در نظر داشته باشند، ارزیابی روابط عمومی ها توسط وزارت کشور را مطلوب خواند.
میرمحمدی با بیان اینکه امروز اطلاع رسانی ملی و جهانی است و وسایل ارتباط جمعی نیز افزایش یافته، گفت: هیچ کس بیرون از فضای ارتباطی و اطلاع رسانی نیست و اکنون اطلاعات از چند جانب به مردم می رسد و تشخیص آنان افزایش یافته است.
وی در خصوص مسائل محیط زیست و منابع طبیعی نیز بیان کرد: بهره برداری نادرست از معادن استان برای محیط زیست مشکل ساز شده است و در این رابطه پهنه بندی ها را مشخص کرده و آمایش سرزمین را در نظر گرفته ایم که لازم است بهره برداری از معادن به درستی انجام شود؛ برای نمونه، شیرکوه یزد اگر 80 درصد طلای خالص نیز داشته باشد، باز هم نباید تخریب شود زیرا شیرکوه رگ حیات استان است.
میرمحمدی در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه این حوزه بسیار گسترده است و کارهای بسیار زیادی باید در این بخش انجام شده، با تأکید بر حضور فعالانه تر در محلات افزود: در صورتی که چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی در محلّات حضور فعال نداشته باشند، آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.
استاندار یزد در بخش سیاسی و اجتماعی با بیان ضرورت تعریف شاخص های ارزیابی برای فرمانداران و بخشداران، بر ارتباط همه جانبۀ مدیران با ائمۀ جمعه تأکید کرد و گفت: لازم است جلسات مشترکی با ائمۀ جمعه و جماعت داشته باشیم تا اگر با مشکلی مواجه شدیم با همدلی و وفاق مشکلات حل شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با تاکید بر ارائه خدمات بهتر به مردم خاطرنشان کرد: هیچ چیز بهتر از وجدان راحت نیست و امیدواریم مدیران دولت تدبیر و امید در استان با خدمت صادقانه به مردم و عشق و علاقه به انجام امور، وجدانی آسوده خاطر برای خود در دوران خدمت و پس از آن رقم زنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه ارتقای امنیت در استان یکی از شاخص ترین موفقیت های استان در حوزۀ سیاسی، امنیتی و اجتماعی بوده، گفت: دولت تدبیر و امید توانسته است با جلب اعتماد و مشارکت مردم در تأمین امنیت در جامعه موفق باشد.
محمدعلی طالبی در خصوص اهمیت انتخابات سال آینده اظهار کرد: باید بدون حاشیه و در مجاری قانون مند تمامی ظرفیت های استان را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و اخلاق مدار مانند انتخابات پنجمین دورۀ مجلس خبرگان رهبری و دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی به کارگیریم.
طالبی افزود: برای اینکه بتوانیم شوراهای اسلامی شهر و روستایی توانمندی را در استان تشکیل دهیم باید مردم احساس کنند فعالیت شوراها از جایگاه بالایی برخوردار است و نخبگان و افراد متخصص نیز عرصه را برای حضور خود در این انتخابات فرآهم ببینند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد نیز گفت: حفظ محیط زیست از موضوعاتی است که باید به صورت جدی در استان دنبال شود و در همین راستا کوره های آجرپزی و سایر کارخانه ها یا با فیلتر مشغول به کار شده و یا فعالیت آنها متوقف شده است.
سیدمحمدرضا سیدحسینی ادامه داد: در دو سال گذشته یک هزار و 500 پروژه از سه هزار و 300 پروژه های استانی که دارای کد بوده، ساماندهی شده و سایر پروژه هایی که به صورت مداوم اعتبار می گرفتند نیز تعیین تکلیف شده است.
سیدحسینی با اشاره به کمبود آب در استان افزود: موضوع انتقال آب به استان با جدّیت در دستور کار قرار دارد، اما لازم است برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی فرهنگ سازی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه 716 مصوبه برای 716 واحد تولیدی و صنعتی استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسیده، گفت: در این ستاد موانع و مشکلات پیش روی صنعت و تولید در استان با تشکیل نشست های مستمر در حال بررسی و پیگیری می باشد.
سیدعلی عزالدینی خاطر نشان کرد: خدمات سرمایه گذاری و پهنه بندی اراضی که قابلیت سرمایه گذاری دارد، توسط یک کارگروه زیربنایی صورت گرفته و بر همین مبنا بزودی دفتر خدمات سرمایه گذاری استان افتتاح می شود.
مدیرکل حوزۀ استاندار نیز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفتۀ دولت بیان کرد: این هفته فرصتی مغتنم برای ارائۀ گزارش خدمات و فعالیت های دولت تدبیر و امید به مردم است.
عباس حیدری ادامه داد: رفع تحریم های ظالمانه علیه دولت و ملت ایران، کاهش تورم و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت با وجود کمبود اعتبارات و امکانات از جمله اقدامات ارزشمند دولت یازدهم است که در این زمینه ها لازم است تحلیل و تبیین لازم برای مردم و نخبگان انجام شود.
در ابتدای این جلسه مدیران بخش های مختلف استانداری گزارشی از فعالیت های اداره های ذکل تحت مسئولیت شان در سال 94 و سه ماهۀ اول سال جاری را ارائه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار