معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سخت‌گیری سازمان امور مالیاتی در قبال تولیدکنندگان برخلاف بخشنامه اقتصاد مقاومتی است، از تعطیلی 20 درصد واحدهای صنعتی و معرفی 12 هزار واحد صنعتی راکد در کشور به بانک خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 02 August 2016

به گزارشتابناک رضوی، علی یزدانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه گفت: بیش از 950 شرکت و ناحیه صنعتی مصوب در وزارتخانه داریم که از این تعداد زمین‌ها در 780 شهرک در حال واگذاری هستند.

وی با اشاره به تعطیلی 20 درصد از واحدهای صنعتی کشور افزود: از مجموع 88 هزار واحد صنعتی در کشور، بالغ‌بر 80 هزار واحد جزء صنایع کوچک و 38 هزار واحد صنعتی نیز داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

معرفی 12 هزار واحد صنعتی در کشور به بانک برای دریافت تسهیلات

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ثبت‌نام 39 هزار واحد صنعتی در سامانه بهینه یاب این وزارتخانه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 هزار واحد پس از تأیید در کارگروه مربوطه به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.

یزدانی تأکید کرد: طبق بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی کلیه بانک‌ها موظف به آزادسازی وثایق مازاد شده‌اند و نباید تولیدکننده‌ای برای مثال 500 میلیون تومان وثیقه دو میلیارد تومانی در بانک داشته باشد.

وی با انتقاد از سخت‌گیری سازمان امور مالیاتی بر تولیدکنندگان، این امر را خلاف بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی دانست.

راه‌اندازی 10 هزار واحد صنعتی راکد تا پایان سال/ بخشودگی 90 درصد بدهی‌های واحدهای صنعتی به بانک

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بحث معدن 7 هزار و 500 واحد معدنی داریم که با کم شدن کیفیت محصول این معادن ارزش اقتصادی آن نیز از بین خواهد رفت، تصریح کرد: در سال جاری راه‌اندازی 10 هزار واحد راکد و 2 هزار واحد بالای 60 درصد پیشرفت در دستور کار این ستاد و وزارت خانه قرار گرفته است.

یزدانی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای حل مشکلات واحدهای راکد یا با میزان تولید زیر ظرفیت، افزود: واحدهایی که در سامانه بهینه یاب وزارتخانه ثبت‌نام کرده و توسط کارگروه‌های استانی به بانک معرفی‌شده‌اند از مصوبات قبلی بانک‌ها مبنی بر دارا بودن چک برگشتی و یا اقساط معوقه جهت اعطای تسهیلات مستثنی بوده و تسهیلات جدید به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی از بخشودگی 90 درصد از بدهی‌های تأخیر در پرداخت واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: مجموع این بدهی‌ها 400 میلیارد تومان بوده و واحدهایی که مشمول بخشودگی شده‌اند باید به شرکت‌ها مراجعه و از این بخشودگی استفاده کنند.

اختصاص 2 میلیارد تومان به توسعه زیرساخت‌های صنعتی تربت‌حیدریه/ تسهیل سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص وضعیت صنعت و شهرک‌های صنعتی در تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان، 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

یزدانی از تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در این شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: هر سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها را داشته باشد علاوه بر تخفیف 50 درصدی در میزان پیش‌پرداخت می‌تواند از تخفیف در اقساط نیز برخوردار شود.

اوقافی بودن شهرک‌های صنعتی منجر به دفع سرمایه‌گذار شده است

نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات نیز در این جلسه اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ ساختار سیاسی و جمعیتی در استان در رتبه چهارم قرار دارد درحالی‌که در حوزه صنعت و معدن علیرغم وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب در جایگاه پانزدهم استان قرار گرفته است.

سعید باستانی تأمین برق را یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، با ایجاد نیروگاه برق راشد، 500 مگاوات برق به ظرفیت برق این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در حوزه شهرک‌های صنعتی به‌عنوان حلقه واسطه کار کنیم افزود: تنها سه کارخانه کاشی زرین، قند و سیمان زاوه از صنایع بزرگ شهرستان به شمار می‌رود که برای توسعه این‌گونه صنایع بزرگ نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم.

باستانی اذعان کرد: متأسفانه شروع به کار شهرک‌های صنعتی به‌صورت اوقافی بوده که به‌جای جذب سرمایه‌گذار دفع آن‌ها را در سنوات گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: بااین‌حال با توجه به شهرک‌ها و نواحی جدید صنعتی که داریم و به دلیل قرار گرفتن در مسیر خط ریلی شرق کشور پتانسیل عظیمی آماده جذب سرمایه‌گذار وجود دارد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در ایمیدرو و ایدرو محسوس است

فرماندار تربت‌حیدریه نیز گفت: مسیر جذب سرمایه‌گذار برای سرریز سرمایه به سمت دیگر شهرهای استان پر شده و سرمایه‌گذاران چاره‌ای برای سرمایه‌گذاری در نواحی و شهرک‌های صنعتی تربت‌حیدریه ندارند که باید در این خصوص مدیریت عالمانه‌ای صورت گیرد.

حسن فتحی نیا افزود: توسعه صنایع کوچک با هدف‌گذاری صنایع آلاینده که در مناطق شهری داریم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه ایمیدرو و ایدرو نیز در شهرستان بسیار احساس می‌شود که امیدواریم باتدبیر مدیران این امر نیز محقق شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار