مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: پنج کارگاه تخصصی در حوزه معارف، معرفت‌افزایی، حوزه سیاسی و اخلاق حرفه‌ای برای اساتید گروه معارف در همایش دو روزه استانی تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۲۷۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 02 August 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام کاظم معاضدی صبح امروز در حاشیه نشست اساتید گروه معارف در اردبیل در گفت‌و‌گو با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: ما در سطح استانی 85 استاد گروه معارف اعم از حق‌التدریس و هیأت علمی داریم که پیش‌بینی می‌کنیم 85 درصد از این اساتید در نشست دو روزه و کارگاه‌هایی که تشکیل می‌شود حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: ما از همه این اساتید دعوت کردیم تا با رویکرد ارتقای علمی خود و به روز شدن اطلاعاتشان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نو تدریس در این دوره شرکت کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: 5 کارگاه تخصصی در حوزه معارف، معرف‌افزایی، حوزه سیاسی و اخلاق حرفه‌ای برای اساتید گروه معارف در همایش دو روزه استانی تدارک دیده شده است.

معاضدی با بیان اینکه بیشترین تاکید ما بر تدریس درس معارف بر اساس نیاز‌محوری است، افزود: اساتید ما باید با نظرسنجی و نیازسنجی دانشجویان در سرفصل‌های مناسب به سئوالات و نیاز دانشجویان پاسخ دهند تا در فضای پر شور و اشتیاق بتوانیم جذابیت تدریس و یادگیری را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: این همایش و نشست اساتید در گروه معارف در مدت دو روز و به صورت یک کارگاه 16 ساعته برگزار می‌شود که 12 ساعت آن حضوری و چهار ساعت نیز مجازی است که به شرکت‌کنندگان در این نشست گواهی 16 ساعته صادر می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در پنج گرایش کارگاه‌ها راه‌اندازی شده و با محوریت مباحث سیاسی، اخلاق حرفه‌ای، بینش و بصیرت‌افزایی این کارگاه‌ها در قالب تاریخ اسلام، ریشه‌های انقلاب، مبانی نظری، تفسیر متون اسلامی و بینش اسلامی به انجام می‌رسد، افزود: ما با دعوت از 10 استاد برجسته کشوری به عنوان مدرسان توانمند سعی کردیم تا در این کارگاه از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده کنیم.

معاضدی در مورد تغییر محتوای کتب معارف دانشگاهی بر اساس نیاز دانشجویان تصریح کرد: پژوهشکده تخصصی در این زمینه در کنار دانشگاه معارف فعالیت می‌کند و با انتشار پنج مجله علمی – پژوهشی و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی سعی بر این است تا این کتب و بروزرسانی شده و زمینه انتقال مفاهیم جدید برای دانشجویان فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار