نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: گروگانگیری در کلانتری خوراسگان اصفهان از سوی فردی که دارای اختلالات روانی بود، با ورود پلیس و انجام عملیات روانکاوی همراه شد.
کد خبر: ۲۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 24 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، موضوعاتی که از دنیای سیاست، اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و هنر این هفته در میان تیترهای رسانه های مکتوب و مجازی اصفهان جای گرفتند، با یک آغاز و خداحافظی، گروگانگیری و برگزاری برنامه های نکوداشت اصفهان و .... همراه بود.

در ابتدای هفته خبر پیشنهاد مدیریت اداره ارشاد اصفهان به حبیب رضا ارزانی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در اصفهان، با موافقت وی با این پیشنهاد همراه شد و در نهایت قرار است در هفته آینده مراسم تودیع و معارفه قطبی و ارزانی برگزار شود.

قطبی هم در هفته ای که گذشت ترتیب یک نشست رسانه ای با اصحاب رسانه اصفهان را داد و در آنجا ضمن حلالیت طلبیدن از خبرنگاران، گفته بود که رفتنم نه استعفا، نه عزل بوده بلکه به دلیل
علاقه اش به کارهای پژوهشی قصد رفتن به دفتر تبلیغات حوزه علمیه را دارد.

گروگانگیری چندساعته در کلانتری خوراسگان اصفهان نیز از خبرهای بخش حوادث اصفهان بود که در نهایت با تلاش ماموران انتظامی این گروگانگیری بدون هیچگونه تلفاتی به پایان رسید و فرد
گروگانگیر که به گفته پلیس از بیماری روانی رنج می برد دستگیر شد.

آغاز برنامه های هفته نکوداشت اصفهان، از خبرهای عالم فرهنگ در اصفهان بود که تا هفته آینده نیز اجرای 32 برنامه پیش بینی شده برای این هفته ادامه خواهد یافت.

ورود دومین گروه 50 نفره از گردشگران خارجی از سه قاره اروپا، امریکا و اقیانوسیه، به اصفهان با قطار عقاب طلایی از اتفاقاتی بود که نوید آغاز گام هایی برای معرفی متفاوت اصفهان به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران به کشورهای خارجی را می دهد.

اما بیماری شیگلوزیس و اپیدمی اسهال و استفراغ در استان اصفهان که در ابتدا از شهرستان سمیرم و شهرضا آغاز شد، یکی از جنجالی ترین بحث های اصفهان در حوزه پزشکی بود.
اتفاقی که سبب شد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا استاندار پای تریبون بیایند و از سلامت آب اصفهان خبر دهند.

برخی گمانه زنی ها، آلودگی آب اصفهان از سرچشمه یعنی از استان چهارمحال و بختیاری را مطرح کردند که این موضوع به شدت از سوی اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رد شد.

فعلا سبزیجات، متهم ردیف اول این اپیدمی در استان اصفهان هستند. متهمی که هنوز هم تاثیرگذاری صددرصد آن در ایجاد این بیماری در اصفهان با ابهام هایی همراه است.

به هر روی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به دنبال تحقیقات و رسیدن به نتیجه در این زمینه هستند.

همچنین لغو یک مناظره بحث برانگیز در دانشگاه اصفهان که بیشتر به دلیل حضور سخنگوی جبهه ملی حاشیه ساز شده بود، تیتر برخی رسانه های اصفهان را در این هفته به خود اختصاص داد که در نهایت این مناظره سیاسی در مورد مذاکرات هسته ای که قرار بود با حضور سخنگوی جبهه ملی و صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در اصفهان برگزار شود، به سخنرانی زیباکلام در روزهای آتی در این دانشگاه ختم شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :