پیش بازی کامل دربی کوچک تبریز
سرویس ورزشی تابناک تبریز، ماشین سازی و گسترش فولاد از ساعت 18:00 فردا در شرایطی در ورزشگاه بنیان دیزل و به قضاوت محسن ترکی به مصاف هم خواهند رفت که ماشین سازان میزبان این بازی خواهند بود.
کد خبر: ۲۶۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 31 July 2016

سرویس ورزشی تابناک تبریز، ماشین سازی و گسترش فولاد از ساعت 18:15 فردا در شرایطی در ورزشگاه بنیان دیزل و به قضاوت محسن ترکی به مصاف هم خواهند رفت که ماشین سازان میزبان این بازی خواهند بود.


از هفته‌ی دوم لیگ برتر باشگاه های کشور، فردا ماشین سازی در ورزشگاه خانگی گسترش فولاد، میزبان این تیم خواهد بود.
ماشین سازان که به دلیل برخی تعمیرات در ورزشگاه یادگار امام، فعلا بدون ورزشگاه هستند، ترجیح دادند در خانه‌ی گسترش از تیم میزبانی کنند.


تاریخچه
:
ماشین سازی و گسترش فولاد تاریخچه‌ی چندان طویلی در دربی تبریز نداشتند و فقط دو بار در دسته اول باشگاه های کشور و جام حذفی مقابل هم قرار گرفته اند که هر دوی آن را آبی پوشان تبریزی موفق به شکست حریف خود شده اند.
گسترشی ها در این دو بازی چهار گل به ثمر رسانده اند و سبز قبایان هم موفق به زدن یک گل شده اند.

گران ترین بازیکنان :
هردو تیم در فصل نقل و انتقالات عملکرد موفقی داشتند و به احتمال زیاد یکی از زیبا ترین دربی های چند سال اخیر را خواهیم داد.
در این میان فرناندو دخسوس به 1 میلیون یورو و آندرانیک تیموریان با چهارصد هزار یورو، به ترتیب گران ترین بازیکنان گسترش فولاد و مماشین سازی هستند.

زهردارترین بازیکنان :
پیام صادقیان با دو پاس گل که در بازی مقابل فولاد به نریمان جهان و قاسمی نژاد داد و زمینه ساز پیروزی تیمش در اهواز بود به عنوان خطرناک ترین بازیکن ماشین سازان است و محمدرضا خلعتبری، بازیکن بسیار سریع و سابق پرسپولیس و سپاهان خطرناکترین بازیکن گگسترش فولاد میتواند لقب گیرد.

مربیان :
هر دو مربی، سابقه‎ی سرمربی گری سه تیم در استان را دارند.
رسول خطیبی که علاوه بر ماشین سازی، سابقه‌ی هدایت تراکتورسازی و گسترش فولاد را نیز بر عهده دارد، تاکنون دو بار مقابل گسترش فولاد و کمالوند قرار گرفته که حاصل آن یک برد و یک باخت است.
فراز کمالوند هم جدا از گسترش فولاد، سابقه‌ی نشستن روی نیمکت تراکتورسازی و شهرداری را در کارنامه دارد.

میانگین سنی و بازیکنان خارجی :
دو تیم میانگین سنی نزدیکی به هم دارند و تیم های نسبتا جوانی را برای لیگ شانزدهم ساخته اند.
گسترش فولاد دارای میانگین سنی 25.7 است و ماشین سازان با میانگین سنی 25.9 تیم پیرتری نسبت به تیم رقیب دارا هستند.
مرتضی اسدی با 37 سال پیرترین بازیکن این تیم است و رضا کریمی هفده ساله به عنوان جوان ترین بازیکن این تیم است.
در سمت مخالف، حبیب گردانی با 33 سال سن مسن ترین بازیکن سبزقبایان است و اتابک زارعی جوان ترین مهره‌ی رسول خطیبی در این فصل خواهد بود.

رتبه :
ماشین سازان در نبرد اول در هوای گرم اهواز در یک بازی دیدنی، با نتیجه‌ی دو بر یک فولاد خوزستان را شکست داد و در رده‌ی نخست جدول ایستاد و گسترش فولاد در تبریز مقابل پیکان مجید جلالی با نتیجه‌ی تساوی بدون گل رضایت داد تا در رده‌ی نهم جدول رده بندی قرار گیرد و لیگ را با همان رتبه ای که در فصل گذشته به اتمام رسانده بود، آغاز کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار