مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی گفت: اخیرا یک مادرباردار بر اثر دوقلوزایی در بیمارستانی در بجنورد دچار خونریزی شدیدی شد که 280 نفر با اهدای خون خود جان مادر را از خطر مرگ نجات دادند.
کد خبر: ۲۶۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 30 July 2016

احسان روشن روان، مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار کرد: اخیرا یک مادرباردار بر اثر دوقلوزایی در بیمارستانی در بجنورد دچار خونریزی شدیدی شد که این بیمارستان برای نجات  جان او نیازمند تامین خون شد.

روشن روان گفت: روابط عمومی پایگاه انتقال خون استان نیز با 350 نفر از اعضای لیست اضطراری این پایگاه تماس گرفت و از آنان دعوت کرد تا با مراجعه به این پایگاه با اهدای خون خود جان این مادر را از خطر مرگ نجات دهند.

وی در ادامه افزود: از این 350 نفر، 280 نفر از آنان به این پایگاه مراجعه کردند و با اهدای خون خود جان این مادر را از خطر مرگ نجات دادند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به اجرای طرح مدیریت مصرف خون در بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: در گذشته بیمارستانی های استان مقادیری از خون های اهدایی که این پایگاه در اختیار آنها قرار می داد که مصرف نمی شدند را دور می ریختند.

مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی عنوان کرد: این اداره کل در سال گذشته به منظور مدیریت مصرف خون در بیمارستان ها با دانشگاه علوم پزشکی استان برای انجام همکاری های دو جانبه در این زمینه گفت و گو کرد.

وی همچنین افزود: این پایگاه از سال گذشته برای تحقق این هدف دوره های آموزشی برای بیمارستان های استان برگزار کرد.

روشن روان تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات یاد شده، سرانجام اجرای این طرح محقق شد و در حال حاضر پایگاه انتقال خون استان پس از پایش میزان مصرف خون در هر بیمارستان، به مقدار خون مصرفی آن بیمارستان خون های اهدایی همشهریان را در اختیار بیمارستان ها قرار می دهد./اترک نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار