مدیر اداره بخش نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک با عناوین خارجی و با تغییر نام فروشگاه خود از یک برند خارجی به نام‌های دیگر از دریافت مجوز قانونی معاف شدند.
کد خبر: ۲۶۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷ 31 July 2016
اسماعیل مسلمی گفت: از حدود 10 ماه گذشته که به عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی در استان نسبت به عرضه نکردن دوباره این نوع لباس‌ها اطلاع داده شده بود و از پایان فروردین‌ماه سال‌جاری نیز بخش نظارت و بازرسی این سازمان نسبت به این واحدها نیز نظارت به‌عمل آورده است. همچنین به برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی نیز نسبت به دریافت مجوز برند بودن‌شان اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته است تا در صورت اجرای قانون این بخش‌ها بهانه‌ای نسبت به این موضوع نداشته باشند.
 
این مسئول ادامه داد: در طی چند ماه گذشته هیچ عرضه‌کننده‌ای برای دریافت مجوز فروش رسمی برند خارجی در استان اقدام نکرده است و نیز برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک با عناوین خارجی با تغییر نام فروشگاه خود از یک برند خارجی به نام‌های دیگر از دریافت مجوز قانونی معاف شده‌اند زیرا انان پس از این نمی‌توانند کالاهای‌شان را با عناوین برندها به مشتریان‌شان عرضه کنند.
 
رئیس بخش نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در حدود 57 مورد عرضه‌کننده پوشاک خارجی تذکر لازم در جهت عدم عرضه این نوع پوشاک‌ها داده شده است و اگر طی بازرسی‌ها معلوم شود که این واحدها نسبت به عرضه پوشاک خارجی اقدام کرده‌اند طبق قانون با آنان به عنوان عرضه‌کننده کالای قاچاق برخورد می‌شود؛ البته در این بازرسی‌ها رئیس شعبه تعزیرات استان نیز با ماموران این سازمان همراهی و همکاری خواهد کرد.
 
وی افزود: برخی از عرضه‌کنندگان پوشاک در استان برخی از کالاها را از نمایندگی‌های معتبر از شهرهای دیگر به استان وارد می‌کنند و با عنوان کالای برند به فروش می‌رسانند که این امر با داشتن فاکتور معتبر و ارائه آن به بازرسان سازمان و اداره تعزیرات در حین بازرسی‌ها قانونی بوده و کالای این عرضه‌کنندگان، کالای قاچاق محسوب نمی‌شود.
 
مسلمی با اشاره به واردات چمدانی کالا به استان، خاطرنشان کرد: برخی با واردات چمدانی پوشاک برند به داخل کشور این نوع برندها را به بازارها وارد می‌کنند و آنان را به فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند که در قانون واردات در حد چمدانی ممنوع نبوده و نمی‌توان با آن به عنوان تخلف برخورد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار