نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جدیدترین گردهمایی انتخاباتی، آمار و ارقامی عجیب ارائه کرد.
کد خبر: ۲۶۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 29 July 2016
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،دونالد ترامپ  -- نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- با شرکت در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آیووا  ، با ارائه آمار  و ارقامی غلط با مضمون اینکه اگر وی رئیس جمهور آمریکا بود در پای میز مذاکره با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور ، چگونه به یک توافقنامه بهتر هسته ای دست پیدا می کرد. موجبات تفریح و سرگرمی مخاطبان را فراهم آورد. 

ولی داستان وی به جای آنکه به واقعیات و آمار و ارقام واقعی اشاره داشته باشد ،  بیشتر مملو از قصه بافی بود. 

این اظهارات ، یکی دیگر از موارد کاستی ها و ندانم کاری های نامزد حزب جمهوریخواه در یک سخنرانی تبلیغاتی بود که ساعاتی قبل از آن به نمایش در آمد که رقیب وی هیلاری کلینتون  قرار بود با شرکت در گردهمایی حزب دموکرات در فیلادلفیا ، رسما نامزدی حزب دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بپذیرد. 

مذاکرات با ایران !

ترامپ در تعریف از خود درباره این که اگر رئیس جمهور بود چگونه روند مذاکرات با ایران درباره کاهش توانمندی های هسته ای این کشور را هدایت می کرد گفت : «‌ من به آنها می گفتم ببخشید متاسفم ، ما نمی توانیم یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما بازگردانیم. ما دوست داریم این پول را به شما برگردانیم،  ولی الان پولی در بساط نداریم. »‌ !!

هزینه های ناتو !

ترامپ :‌ ما هفتاد و سه درصد از هزینه های ناتو را پرداخت می کنیم. ما برای حفاظت از آنها پول پرداخت می کنیم. بهتر نبود آنها خودشان این هزینه را پرداخت کنند تا ما  بتوانیم مطلوب تر به کارها رسیدگی کنیم ؟‌ این روند باید تغییر کند. 

آمار و ارقام واقعی:‌  این ادعا غلط است، بر اساس آمار سال گذشته آمریکا تنها حدود 22 درصد از هزینه های عملیات ناتو را پرداخت کرده است. رقمی هفتاد و سه درصدی که ترامپ عنوان کرد در اصل سهم آمریکا از مجموع هزینه های نظامی کشورهای عضو ناتو است نه پولی که آمریکا برای این ائتلاف اختصاص داده است. 

جنگ یمن !

ترامپ :‌ ما در یمن در حال جنگ هستیم. !

---- آمار و ارقام واقعی :‌ تنها تعداد اندکی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در یمن مستقر هستند و این تعداد نیز در خطوط مقدم نبرد حضور ندارند. آمریکا در یمن تنها حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی از عربستان سعودی متحد دیرینه خود به عمل می آورد. مقامات امریکایی بارها اذعان کرده اند که نیروهای عملیات ویژه آمریکا مشاوره های نظامی در اختیار نیروهای یمنی و اماراتی در منطقه قرار می دهند ولی این اقدامات تنها در سطح و حوزه مقرهای عملیاتی آنها صورت می گیرد و نه در مجاورت خطوط درگیری و نبرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار