معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:در سه ماهه نخست امسال یک محموله داروی تاریخ مصرف گذشته مربوط به یک شرکت پخش دارو به ارزش ریالی 250 میلیون ریال نیز کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۲۶۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 27 July 2016
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:در سه ماهه نخست امسال یک محموله داروی تاریخ مصرف گذشته مربوط به یک شرکت پخش دارو به ارزش ریالی 250 میلیون ریال نیز کشف و ضبط شد.

به گزارش تابناک ایلام
؛دکتر نصرالله نقدی اظهار کرد: در بازرسی های بعمل آمده از این محموله مشخص شد تنها یک هفته به پایان انقضای تاریخ مصرف این برنج ها باقی مانده است.

وی افزود: هم اکنون وضعیت سلامت این محصول برای عرضه به بازار مصرف در آزمایشگاه های مواد غذایی مورد تایید در دست بررسی است.

دکتر نقدی تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال یک محموله داروی تاریخ مصرف گذشته مربوط به یک شرکت پخش دارو به ارزش ریالی 250 میلیون ریال نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی، چهار مرکز غیر مجاز عرضه دارو و مکمل های دارویی و غذایی نیز در این مدت پلمپ یا به دادگاه معرفی شدند و اقلام دارویی و مکمل های غیرقابل مصرف این مراکز نیز جمع آوری شد.

وی یادآور شد: در این مدت 168مورد بازدید از مراکز عرضه دارو و مکمل های داوریی و غذایی، عطاری ها صورت گرفت که در این بازدیدها 713 نوع قلم کالای سلامت محور قاچاق یا غیرقابل مصرف و عرضه همچون حناهندی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، قرص، کپسول، مکمل جمع آوری شد.

به گفته نقدی، در جریان گشت های مشترک 14 مورد پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده و 17 مورد نیز شکایت مردمی در باره قاچاق یا عرضه کالاهای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل عرضه توسط مراکز فروش و عرضه این گونه کالاها در این معاونت ثبت و توسط کارشناسان موضوع بررسی شده است.

وی آموزش چهره به چهره متصدیان عرضه کالاهای سلامت محور شامل عطاری ها، دارندگان سوپرمارکت و مغازه ها، فروشگاه ها را بیش از 200 مورد در سه ماهه ابتدایی سال جاری اعلام کرد و از توزیع یک هزار پوستر آموزشی و تبلیغاتی در آرایشگاه ها و مراکز عرضه مواد سلامت محور بهداشتی و آرایشی نیز خبر داد.

دکتر نقدی به بازدید و آموزش مداوم و همیشگی باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی اشاره کرد و افزود: در این اماکن به متصدیان و مربیان وهمچنین ورزشکاران در خصوص عوارض استفاده از پودرها و مکمل های ورزشی قاچاق و فاقد تاییدیه سلامت آموزش داده می شود.

وی تاکید کرد: همه روزه گشت هایی در ارتباط با قاچاق یا جمع آوری محصولات سلامت محور غیر قابل عرضه شامل مکمل ها، اقلام خوراکی، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی بهداشتی در قالب گشت های تخصصی با همکاری تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی انجام و با موارد تخلف و متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار