رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: افزون بر دو هزار نفر بصورت افتخاری در طول سال با ستادها در امر برگزاری هرچه باشکوهتر نمازهای عبادی سیاسی جمعه استان همکاری دارند.
کد خبر: ۲۶۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 25 July 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام رضا شریفی  به مناسبت پنجم مردادماه سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه نمازجمعه در کشور افزود: اعضای ستادهای نماز جمعه استان افزون بر 300 نفر هستند .
وی ادامه داد: هم اکنون در 25 محل در مناطق و شهرستان های استان ، نمازجمعه اقامه می شود و اهالی رستاق ، نصرت آباد ، مهدی آباد بهادران ، آسفیج و خرانق نیز تقاضای صدور مجوز و تعیین امام جمعه دارند .
این مسئول خاطر نشان کرد: درخواست مردم ولایتمدار این مناطق برای صدور مجوز برای برگزاری نمازجمعه بر اساس مقررات توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بررسی می شود .
شریفی در ادامه به برنامه های بزرگداشت سالروز اقامه نمازجمعه در استان اشاره و مهمترین آنها را همایش بزرگ با حضور ائمه جمعه ، مسئولان ستادها و پیشکسوتان نمازجمعه در چهاردهم مردادماه در سالن غدیر یزد اعلام کرد.
وی گفت: پخش مستقیم خطبه های نمازجمعه یزد برای نخستین مرتبه در روز جمعه هشتم مردادماه ، برگزاری همایش دوچرخه سواری و مسابقات ورزشی با نام جام آدینه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است .
این مسئول ، حضور مردم و جوانان را در نمازهای جمعه استان خوب ارزیابی کرد و تاکید نمود: برای جلب حضور بیشتر جوانان در نظر است تا از وجود آنها در ستادهای نمازجمعه و برنامه های مختلف استفاده شود .
شریفی ، نمازهای جمعه را از ثمرات و برکات مهم و اثر بخش انقلاب اسلامی ذکر کرد و بر همکاری مردم و مسئولان در هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن آن در تمامی مناطق و شهرستان ها تاکید کرد .
اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) در پنجم مردادماه 1358 به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار