مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تخریب محیط زیست در استان تهران به حدی بوده که این استان در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.
کد خبر: ۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 22 April 2015
به گزارش فارس محمد‌هادی حیدرزاده در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم در سال جاری شرکت کرده بود، در مورد موضوع محیط زیست به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این مورد اشاره و اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد محیط زیست نشان از حساسیت و توجه ویژه ایشان به این موضوع دارد.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید این حساسیت را درک کرده و در جهت رفع نگرانی‌های ایشان در مورد محیط زیست گام بر می‌دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تخریب محیط زیست در سطح این استان بیان کرد: متاسفانه تخریب محیط زیست در استان تهران به حدی بوده که این استان در کشور رتبه نخست را کسب کرده است، به همین دلیل دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط باید با اهتمام و پیگیری بیشتر مانع تخریب محیط زیست در استان تهران شوند.

وی با اشاره به زباله‌سوزی به عنوان یکی از مشکلات اصلی استان تهران تصریح کرد: از دیگر معضلاتی که شهرستان‌های استان تهران را می‌رنجاند، بحث زباله‌سوزی و تخلیه نخاله در این شهرستان‌ها است و جا دارد که شهرداری و نیروی انتظامی با جدیت در پیگیری این امر فعال شوند.

حیدرزاده به مشکل نبود وجود سیستم جمع‌آوری فاضلاب مناسب در استان تهران اشاره کرد و گفت: عدم وجود سیستم جمع‌آوری فاضلاب و عدم انتقال صنف‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر مسائل محیط زیست است که استان تهران را با خطرات زیست محیطی مواجه کرده است.

وی از تخصیص آب کانال محمدیه به شهرستان رباط کریم خبر داد و اظهار کرد: بحث حق‌آبه کانال محمدیه برای تخصیص به کشاورزان شهرستان رباط کریم را پیگیر هستم، تا با اختصاص یافتن این حق‌آبه بتوانیم به محیط زیست این شهرستان کمک کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار