مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از آغاز به کار 10 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 24 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمود احمدی با اعلام اين خبر، گفت: این اقدام به منظور ایجاد توازن و تعادل منطقه ای در فعالیت مراکز کاریابی و پوشش تمام مناطق شهری انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این اغلب مراکز کاریابی در مناطق برخوردار شهر فعال بودند افزود: ایجاد و راه اندازی 30 مرکز کاریابی در مناطق کم برخوردار از برنامه های سال جاری است.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره شغلی و به کارگماردن جویندگان کار، معرفی متقاضیان کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای، توجه به توانمند سازی همه جانبه نیروی کار و کمک به کاهش نرخ بیکاری استان از مهمترین اهداف راه اندازی این مراکز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پیش از راه اندازی این مراکز 62 مرکز کاریابی داخلی و سه مرکز کاریابی خارجی در خراسان رضوی فعالیت داشتند که از این تعداد 33 مرکز در مشهد و بقیه در 28 شهرستان استان دایر هستند.
وی افزود: با راه اندازی مراکز جدید در حاشیه شهر، شمار مراکز کاریابی در مشهد به 43 مرکز افزایش یافته است.
پارسال 44 هزار و پنج نفر در مراکز کاریابی این استان نام نویسی کردند که بیش از 18 هزار نفر آنان به کار گمارده شدند.
از این تعداد 69 درصد شامل 12 هزار و 890 نفر مرد و 31 درصد شامل پنج هزار و 742 نفر زن بودند.
44 درصد جویندگان کار استان فاقد مهارت،42 درصد نیمه ماهر و 14 درصد کارگر ماهر هستند.
نرخ بیکاری در خراسان رضوی در سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران 13.3درصد اعلام شد که از میانگین کشوری آن که 11 درصد بیان شده، حدود 2.3 درصد ببشتر است.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار