مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: نیروهای سازمان آتش‌نشانی، پس از اطفاء حریق منزلی واقع در هنرستان، مردی 72 ساله از اهالی منزل که دچار سوختگی شده بود را نجات دادند.
کد خبر: ۲۶۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، عباس جعفری‌ از انجام 50 عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی در 48 ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: 50 عملیات صورت گرفته شامل 12 عملیات اطفاء حریق، 8 عملیات نجات و 30 عملیات ایمن‌سازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، ادامه داد: 12 عملیات اطفاء حریق که طی 48 ساعت گذشته توسط نیروهای آتش‌نشانی قم انجام شده‌است شامل اطفاء حریق سه منزل، چهار انبار ضایعات، یک پست برق، یک پیک‌نیک، یک تیر چراغ برق،‌ یک زمین سفالی و یک دستگاه خودروی خاور می‌شود.

وی افزود: نجات دادن افراد محبوس شده در آسانسور و منزل، نجات دادن فردی گیرافتاده در بالای کوه دو برادران و انگشتربری از ‌عملیات‌های نجات 48 ساعت گذشته است.

جعفری با اشاره به 30 عملیات ایمن‌سازی دو روز گذشته، عنوان کرد: در دور روز گذشته، 10 عملیات برای بازگشایی درب قفل شده منزل و خودرو، چهار عملیات برای بستن شیر آب‌،‌ دو عملیات برای ایمن‌سازی ترکیدگی لوله آب، ‌دو عملیات برای قطع آژیر، پنج عملیات برای رهاسازی گربه، سه عملیات برای صید زنبور، سه عملیات برای مهار نشت سوخت خودرو، یک عملیات برای ایمن‌سازی کابل برق و یک عملیات برای ایمن‌سازی صحنه برخورد اتوبوس با تیر برق، توسط نیروهای سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، توضیح داد: ساعت 6 و 50 دقیقه بامداد، حریق یک منزل واقع در 30 متری هنرستان به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله سه دستگاه خودروی مجهز آتش‌نشانی به همراه تیم اطفاء حریق از ایستگاه‌های 9 و 10 سازمان‌‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: نیرو‌های آتش‌نشانی اعزام شده، ‌با حضور به موقع در محل حادثه، موفق به اطفاء حریق منزل شدند.

جعفری از جراحت یکی از ساکنان این منزل خبر داد و عنوان کرد: پس از اطفاء‌ حریق‌ منزل و کمک به ساکنان برای خروج از منزل،‌ مردی 72 ساله از اهالی منزل که دچار سوختگی سطحی شده بود را نجات داده و به نیروهای اورژانس تحویل دادیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار