تابناک: با وجود آغاز سی و سومین جشنواره فیلم فجر در تهران خبری از برپایی و اکران فیلم ها در اصفهان نیست.
کد خبر: ۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 03 February 2015

به گزارش تابناک، هر سال ایام الله دهه فجر برای دوستداران سینما همراه با یک رنگ و بوی خاصی است چرا که این ایام موازی با برگزاری بزرگترین اتفاق سینمایی کشور یعنی جشنواره فیلم فجر می باشد. چند سالی بود که این رنگ و بو در برخی شهرستان های کشور نیز به مشام می رسید و شهرستانی ها می توانستند فیلم های جشنواره فیلم فجر را در شهر خود تماشا کنند.

در پنج سال گذشته اصفهان نیز میزبان سیمرغ های بلورین جشنواره فیلم فجر بود اما امسال مشکلات مالی سبب شد تا هنردوستان دیار نصف جهان نتوانند میزبان سیمرغ های جشنواره سی و سوم باشند.

با وجود آغاز جشنواره سی وسوم در تهران، خبری از اکران فیلم ها در اصفهان نیست. محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان در گفت وگو با مهر در این باره اظهار کرد: در سال های گذشته طی نامههای مکتوب که به وزارت کشور داده میشد، هزینههای اکران فیلم و درصد تهیه کنندگان از سوی وزارت کشور تأمین میشد، اما امسال خبری از وزارت کشور نیست.

وی افزود: امسال اگر از سوی استانداری مساعدتی شود میتوان جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد وگرنه بعید است که اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان بتواند به تنهایی این جشنواره را برگزار کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان، ادامه داد: نامه نگاریهایی با استانداری صورت گرفته است که با توجه به سفر ریاست جمهوری در روزهای آینده بعید است که اولویت با آن نامهها قرار گیرد و در این فرصت کم به درخواست مساعدت رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی برای برگزاری جشنواره در اصفهان هست، گفت: انسان نباید هیچگاه ناامید باشد اما بعید است که فیلمهای جشنواره فجر در اصفهان اکران شود.

در سال گذشته برگزاری جشنواره در اصفهان مورد استقبال مردم قرار گرفت به گونه ای که خیلی فیلم ها شاهد صف های طولانی مردم برای خرید بلیط بود از همین رو مسئولان جشنواره قبلی تأکید داشتند جشنواره سی وسوم بهتر از سال های گذشته در شهرستان ها برگزار می شود.

مهدی سیدین نیا، رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه احتمال دارد تعدادی از فیلم های جشنواره فجر در قالب فیلم های هنر و تجربه در اصفهان اکران شود به خبرنگار تابناک گفت: رایزنی هایی صورت گرفته که با توجه به استقبال مردم اصفهان از فیلم های جشنواره فجر، تعدادی از فیلم های جشنواره سی وسوم به اصفهان فرستاده شود و در کنار فیلم های هنر و تجربه اکران شود.

وی با تأکید بر اینکه این مسئله قطعی نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این فیلم ها یک سری مطالبات مالی دارد و هنوز این مسئله حل نشده به طور قطع نمی توانیم بگوییم که این فیلم ها به اصفهان می آید.

سال گذشته برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر با پرداخت هزینه از سوی فرمانداری های سراسر کشور در تمامی استان های کشور برگزار شد اما این مسئله نتوانست همه را راضی کند چرا که از یک سو مخاطبان شهرستانی از اینکه می توانستند همزمان با تهران آثار جشنواره را تماشا کنند خوشحال بودند اما تهیه کنندگان با اکران فیلم هایشان در شهرستان ها مخالف بودند و از همین رو از این مسئله ابراز نارضایتی می کردند.

یکی از دلایلی که امسال علیرضا رضا داد، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای عدم برگزاری جشنواره در شهرستان ها اعلام کرد مخالفت تهیه کنددگان آثار در شهرهای مختلف بود. نکته قابل توجه این است که تقریبا در هیچ جشنواره بین المللی آثار در شهرهای مختلف کشور اکران نمی شود و حتی برخی جشنواره های پس اکرانی نیز اکران عمومی نیز برای مخاطبانشان نمی گذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار