رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین خواستار ایجاد فضای سبز مناسب برای استفاده زائران و مجاوران حرم امامزاده حسین (ع) در قزوین شد. [فضای سبز مناسب برای استفاده زائران و مجاوران حرم امامزاده حسین(ع) ایجاد شود]
کد خبر: ۲۶۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فاطمه اشدری در جلسه کمیسیون شهرسازی که با هدف بررسی طرح توسعه امامزاده حسین(ع) و با حضور نمایندگان شورای شهر، شهرداری و اداره کل اوقاف و امورخیریه برگزارشد، افزود: فضاهایی همچون مکانهای سبز داخلی که در اختیار و تملک شهرداری است، به منظور جلب مشارکت و ایجاد انگیزه نیازمند مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، در طرح مدنظر قرار بگیرد .
وی اظهار داشت: درکنار این، فضاهای فرهنگی ورزشی که می تواند به عنوان پروژه خدماتی در اختیار مردم باشد و موجب شور و نشاط و تحول شهروندان این مناطق گردد نیز در طرح گنجانده شود.
اشدری ادامه داد: بررسی و پیش بینی فضای مناسب به منظور فرود بالگرد در مراسم ها و تشریفات مقامات رسمی در طرح نیز می تواند به خاص و منحصربه فرد شدن پروژه کمک شایانی کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی در این جلسه گزارش جامعی درباره طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) شامل مساحت، فضاها و کاربری ها، میزان سرانه ها، تملکات، ارزیابی از برآورد هزینه اجرای طرح و اعتبارات تخصیص یافته را اراده داد.
حسین غیاثوند با تاکید بر به کارگیری آموزه های معماری اسلامی و ایرانی در اجرای پروژه افزود: رعایت شرایط اقلیمی در طراحی فضاها و کاربری های متنوع پروژه از سوی طراح و مجری پروژه، امر لازمی است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین گفت: پیش بینی و تمهیدات لازم برای هوشمندسازی ساختمانها و استفاده از تکنولوژی و انرژی های جدید با عنوان بام سبز دردستورکار قرار بگیرد.
علی فرخزاد با بیان اینکه شرایط ساخت پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) با موقعیت مکانی و ویژگی های پل امام رضا(ع) باید مطابقت داشته باشد، افزود: بازنگری و مطابقت طرح با ایده و طرح درنظرگرفته شده برای پروژه ساماندهی گلزار شهداء نیز بسیار مهم و اساسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار