مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: موقوفاتی با قدمت ۶۰۰ سال در یزد وجود دارد که ‏منشا خیرات و برکات در جامعه‌اند.‏
کد خبر: ۲۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 17 July 2016
به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده در آیین معارفه سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به ساماندهی موقوفات ثبت شده در سامانه جامع در سال‌های گذشته اظهار کرد: توسعه موقوفات با شناسایی موقوفات سال‌های گذشته به ویژه در مناطق روستایی امکان‌پذیر خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به گستردگی کار کارشناسان اوقاف گفت: کارمندان ادارات اوقاف بیشتر از ساعت اداری برای احیا موقوفات فعالیت می‌کنند.
وی وجود ۵۵ درصد آمار فعالیت‌های استان در مرکز یزد را یادآور شد و گفت: با این حال وضعیت ساختمان و فضای اداری اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد وضعیت مطلوبی ندارد.
زارع‌زاده به نیت خیر واقفین خیراندیش اشاره کرد و افزود: موقوفاتی نظیر میرعلی شاه و میر خضر شاه مربوط به سال  ۸۴۳ قمری یعنی نزدیک به ۶۰۰ سال پیش منشا خیر و برکت برای جامعه بوده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان یزد با وجود ۱۳ هزار رقبه وقفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اهتمام ویژه مسئولان را در این خصوص می‌طلبد.
مصطفی سالاری، فرماندار یزد نیز در این نشست اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که در آموزه‌های دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ضمن تجلیل و تشکر از خدمت کنندگان در این عرصه افزود: باید تغییر نگرشی در زمینه اطلاع‌رسانی و هزینه کرد عوائد موقوفات صورت پذیرد که این موضوع باعث توسعه و رشد فرهنگ می‌شود.
سالاری همچنین موضوع نظارت را یادآور شد و گفت: نظارت را در حوزه وقف و بقاع‌متبرکه افزایش دهید تا همه فعالیت‌ها روال قانونی خود را از ابتدا حفظ نماید.
وی اتخاذ روش‌های نوین در مدیریت موقوفات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوان با به کار بستن روش‌های نوین بهترین بهره‌وری را از این سنت حسنه داشته باشیم.
یادآوری می‌شود در این مراسم حجت‌الاسلام مجید کرمی به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه یزد معرفی شد، همچنین با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام مسعود دهقانی‌زاده، حجت‌الاسلام سجاد محمدزاده به سمت مسئول فرهنگی شهرستان یزد منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار