استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) گفت: نباید فرزندان را مورد سرزنش قرار داد چراکه آنان دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار گیرند و اگر میل به دیده شدن زیاد باشد تهدید محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مرضیه عبادی استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) در همایش آسیب‌شناسی عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان به ویژه جوانان است که این امر برخی فرصت‌ها و تهدیدها را با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: نباید فرزندان را مورد سرزنش  قرار داد چراکه آنان دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار گیرند و اگر میل به دیده شدن زیاد باشد تهدید محسوب می‌شود، همچنین نباید به چگونه و کجا مورد توجه قرار گرفتن بی‌توجه باشیم.

استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: باید نگاه مهم بودن را به کودکان خود آموزش دهیم چراکه انسانی که خود را مهم می‌بیند از خودش مراقبت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اولین و موثرترین راه برای در امان ماندن از تهدیدهای میل به دیده شدن عزت نفس و کرامت است که بایستی آن را در خود تقویت کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه افرادی که خودپنداری مثبتی ندارند باید احساس ارزشمندی را در فرزندان تقویت کنند، افزود: افراد بدحجاب احساس ارزشمندی در خود ندارند و اگر به این باور برسیم که یک انسان و ارزشمند هستیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه عزت نفس در ابعاد فردی و اجتماعی ما را در مقابل هر آفتی ایمن می‌کند، تصریح کرد: از راهکارهای افزایش عزت نفس می‎توان به تکریم فرزند، جایگاه متعالی پدر در خانواده و خوب گوش کردن به سخنان کودکان اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: عزت نفس و قناعت راهکارهای عملی است برای اینکه به بچه‌ها کمک کنیم تا از تهدید میل به دیده شدن در امان باشند.

وی تأکید کرد: ریشه عفت در قناعت قرار دارد و اگر قلب قانعی داشته باشیم بسیاری از مشکلات بدحجابی حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار