رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه جمع آوری امضا برای طرح کاهش اختیارات معاملات مالی شهرداری که روز گذشته از سوی یکی از اعضای اصلاح طلب در صحن شورا صورت گرفت رنگ و بوی سیاسی دارد، گفت: این اقدام بسیار تعجب آور است زیرا عضوی که دیروز در صحن علنی به جمع آوری امضا برای طرح کاهش اختیارات مالی شهرداری تهران اقدام کرد، از امضا کنندگان این طرح و واگذارکنندگان این اختیارات به شهرداری در شورای اول بوده است.
کد خبر: ۲۵۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 13 July 2016
پرویز سروری، با بیان اینکه کمتر از یک سال از عمر شورای چهارم باقیمانده و به همین دلیل نیز شاهد اقداماتی هستیم که هیچ خاصیتی برای تهران ندارد، تصریح کرد: نه تنها تصویب این طرح در کمتر از یک سالی که از عمر شورای شهر تهران باقیمانده هیچ خاصیتی برای تهران ندارد، بلکه به قفل شدن اختیارات شهرداری و خدماتی که به شهر و شهروندان ارائه می شود، می انجامد.

وی ادامه داد: روز گذشته طرح کاهش اختیارات مالی شهرداری تهران در حالی ارائه شد که طبیعتا اگر هیات رئیسه نیز این طرح را بپذیرد و در دستور بگذارد باید در شورا بحث و فوریت آن تصویب و به کمیسیون ها برای بررسی کارشناسانه ارائه شود. این در حالی است که برخی از اعضا معتقد بودند که این طرح باید به صورت یک فوریت و برخی دیگر نیز معتقد بودند که باید به صورت دو فوریت در دستور کار شورا قرار بگیرد. هرچند که من به شخصه اعتقاد دارم که بررسی این طرح به صورت عادی هم ضرورتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر این ظرفیت را ندارد که مسئولیت همه اختیاراتی که قرار است بازپس گیرد را برعهده بگیرد، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم افرادی که در 17 سال گذشته این اختیارات را به شهرداری تهران داده اند، افراد عاقل و بالغ و کارشناسی بوده اند که مبتنی بر ضروریات امور شهرداری این اختیارات را واگذار کرده اند. از همین رو اینکه بخواهیم با یک مصوبه همه این اختیارات را بازپس بگیریم و لغو کنیم به نظرم هیچ جایگاه منطقی ندارد و به همین دلیل اساسا معتقد نیستم که این اقدام موثر باشد.

نماینده مردم تهران در شورای چهارم با تاکید بر اینکه این بازپس گیری اختیارات حتی در جهت ارتقا جایگاه شورا نیز نخواهد بود، متذکر شد: بی شک مشکلات و مصائبی که از سمت این مصوبه متوجه  شهرداری و سپس شورا است، دامن گیر مردم نیز می شود و موجی از بدبینی و نارضایتی و مخالفت مردم را در پی خواهد داشت.

سروری با یادآوری اینکه از عمر شورا کمتر از یک سال باقیمانده و حتی اگر این طرح تصویب نیز شود، مدت زمان لازم برای اجرای این مصوبه وجود ندارد، گفت: تصور نمی کنم که اساسا طرح کاهش اختیارات مالی شهرداری تهران گره ای از مشکلات شهر و شهروندان باز کند و جزو آن دسته از مصوبات خواهد بود که به نفع کلانشهر تهران نیست.

وی با ابراز تعجب از اینکه برای طرح کاهش اختیارات مالی شهرداری تهران در حالی از سوی یکی از اعضا امضا نمایندگان جمع آوری می شد که وی از واگذارکنندگان این اختیارات در شورای اول به شهرداری تهران بوده است، بیان کرد: این رفتار بازخورد خوبی به ذهن ها متبادر نمی کند و امیدوارم که طراحان یا طراح اصلی این طرح با نگاه سیاسی به مسائل شهر نگریسته نباشد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر با یادآوری اینکه حدود هشت ماه به انتخابات شورای پنجم تهران باقیمانده است، متذکر شد: این زمان اندک برای اجرای هر طرح جدیدی، این موضووع را در ذهن ها متبادر می کند که یک نگاه سیاسی در پس این طرح وجود دارد. هرچند که برخی از اعضا که از امضا کنندگان این طرح بودند از دوستان خوب ما هستند و با یک نگاه اصلاحی به این طرح نگاه کرده اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار