مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ارائه ایده های نو،ابتکاری و خلاق در حوزه فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه کنونی است که بانوان فرهیخته می توانند در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند
کد خبر: ۲۵۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت الهی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی اظهار کرد: جمعیت قابل توجه ای از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و این گروه از لحاظ دانش و توانایی ظرفیت های نهفته ای دارند و به خوبی توانسته اند در رقابت های علمی و تحصیلی جایگاه اجتماعی خود را در کنار جامعه مردان حفظ کنند.

وی با بیان اینکه رکن اساسی خانواده را زنان تشکیل می دهد افزود: مشارکت در عرصه های مختلف نیازمند مشارکت همه گروه ها اعم از زنان و مردان است و در این میان، نقش زنان در خانواده به عنوان نیمی از پیکره جامعه، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام نعمت الهی بیان کرد: جامعه ما امروز دوران گذر را طی می کند و این جوامع که بخشی از آنها مدرن و بخشی سنتی است در این دوران با مشکلاتی مواجه می شوند و این تجربه را همه جوامعی که سیکل توسعه را دنبال می کنند طی می کنند.

وی تصریح کرد: جوامعی که به مرور از سنتی به سوی مدرنیته حرکت می کنند معمولا با بحران هویت دست به گریبان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که با گسترش شبکه های ماهواره ای دشمنان در صدد آسیب رساندن به باورهای دینی و مذهبی جوانان ما هستند باید با حفظ هوشیاری و داشتن بصیرت در انتخاب شبکه های اجتماعی دقت کنیم تا از آسیب های خطرناک آن مصون بمانیم.

وی رکن اصلی تبلیغ کارآمد را پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوی پیام و ابزار پیام عنوان کرد و گفت: باید با درک صحیح از ابزارهای رسانه ای و امکانات فرهنگی که در اختیار داریم بتوانیم گروه های مختلف جامعه را به خود جذب کرده و با برنامه های متنوع و ابتکاری مخاطبان خود را حفظ کنیم.

مراقب تزلزل فرهنگی جامعه باشیم

حجت الاسلام نعمت الهی گفت: در عصر کنونی که رویکرد همه دولتمردان تجارت و کسب سود اقتصادی با هر وسیله ممکن است باید مراقب باشیم تا جامعه به شرایط بحران هویت نرسد و ابتذال فرهنگی در آن ریشه ندواند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود:اگرجامعه به بحران هویت نزدیک شود زنگ خطر به صدا در آمده و آسیبها جدی میشود لذا باید مراقب پیامدهای خطرناک آن باشیم و جامعه ای که به تزلزل فرهنگی نرسد جای هیچ نگرانی ندارد.

وی یادآور شد: نخبگان فرهنگی و فرهیختگان جامعه در بصدا در آورن زنگ های خطر و بیداری مردم نقش مهمی دارند و اگر این گروه تاثیر گذار جامعه نتواند به هویت بخشی جامعه کمک کند جامعه به هلاکت خواهد رسید.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه وظیفه زنان فرهیخته جامعه در عصر کنونی بسیار سنگین است افزود: تولید فکر و ایده مهمترین رسالت بانوان فرهیخته استان است.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ چهار گروه نفس محور، انزواطلب، منفی نگر و فعال نقش آفرینی می کنند که بانوان فرهیخته در دسته چهارم قرار دارند که می توانند با پویایی و خلاقیت در جامعه در جوزه های مختلف نقش آفرینی کنند و سرآمد سایر استان ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار