رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی سبزوار از راه‌اندازی هشت شرکت تعاونی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: تقویت این شرکت‌ها در دستور کار ما قرار دارد و این شرکت‌ها می‌توانند در توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 13 July 2016
به گزارش تابناك رضوي،عقیل مختاری در سبزوار بابیان اینکه 924 شرکت تعاونی در شهرستان سبزوار به ثبت رسیده‌اند، اظهار کرد: اکنون متأسفانه بالغ‌بر 217 شرکت تعاونی به دلیل عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات باگذشت زمان تعطیل‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه شرکت‌ها در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی فعالیت می‌کنند، افزود: با فعال‌سازی این شرکت‌ها شرایط اشتغال‌زایی برای بالغ‌بر یک هزار و 186 نفر در این شهرستان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی سبزوار بابیان اینکه بالغ‌بر 707 شرکت تعاونی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: خوشبختانه این شرکت‌ها دارای بیش از 31 هزار عضو هستند که زمینه اشتغالزایی برای 11 هزار و 601 نفر در این شهرستان ایجاد کرده است.

مختاری بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت شرکت تعاونی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این شرکت‌ها در بخش‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی برای بیش از 102 نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی بابیان اینکه باید روحیه تعاون در سطوح مختلف جامعه ترویج شود، ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به مدیران و اطلاع‌رسانی برای تمامی اعضای شرکت‌های تعاونی باید بیش‌تر از گذشته موردتوجه قرار گیرد تا بتوانیم به‌خوبی این روحیه را در جامعه گسترش دهیم.

رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی سبزوار فعال شدن شرکت‌های تعاونی نیمه تعطیل را در حل بسیاری از مشکلات جامعه مؤثر دانست و اضافه کرد: تقویت این شرکت‌ها در دستور کار ما قرار دارد و این شرکت‌ها می‌توانند در توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

مختاری بابیان اینکه پیگیر فعال شدن شرکت‌های تعاونی تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرستان سبزوار هستیم، یادآور شد: باوجود مشکلات اقتصادی کشور شاهد رشد چهار برابری راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در این شهرستان بودیم و نیز اشتغال‌زایی هم نسبت به سه ماه نخست سال گذشته رشد هفت برابری داشته است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار