سید مهدی مقدسی در نطق میان دستور مطرح کرد:
تابناک: عضو کمیسیون معادن و صنایع مجلس از وزرای صنعت، معدن و اقتصاد خواست یک تیم مجرب برای بازنگری در واگذاری ها و همچنین رفع مشکلات صنایع بزرگی چون هپکو، واگن پارس، آونگان، ماشین سازی و کمباین سازی به حوزه انتخابیه اعزام کنند.
کد خبر: ۲۵۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 12 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی در نشست علنی امروز ( سه شنبه، 22 تیرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: همکاران گرامی مردم انتظار دارند ما نمایندگان در رفتار، گفتار و عملکرد خود مراقبت ودقت لازم را داشته  و منزلت و شان مجلس شورای اسلامی را حفظ و با عمل به رسالت سنگین خود این جایگاه رفیع را ارتقا دهیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موضوع اقتصاد امروزه به عنوان یک ضرورت جدی و اجتناب ناپذیر مطرح است، ادامه داد: اهتمام جدی در رفع مشکلات اقتصادی انتظار مردم شریف ایران است بنابراین انتظار داریم تیم اقتصادی دولت با سرلوحه قرار دادن سیاست های کلی نظام ونظرات رهبر فرزانه انقلاب برنامه اقتصاد مقاومتی با انجام اقدامات منسجم برای خروج از رکود گام های اساسی و محکم را در رفع موانع تولید و در نهایت برای رسیدن به رونق اقتصادی بردارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید در پایان سال 95 شاهد اقدام و عمل جدی دولت در راستای رونق اقتصاد کشور باشیم افزود: نمایندگان مردم در مجلس  از دولت انتظار دارند که در پایان سال جاری شاهد کاهش جدی قاچاق کالا از مبادی ورودی، اصلاح تعرفه ها برای تقویت تولید داخلی به ویژه برای کالاهای که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد، کاهش هزینه های تولید از جمله کاهش سود تسهیلات بانکی که به صورت عملی باید به مرحله اجرا در بیاید، تقویت صادرات غیرنفتی و پرداخت به موقع جوایز صادراتی، جذب منابع جدید و فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی و از همه مهمتر خرید به موقع و تضمینی محصولات استراتژیک به ویژه در بخش کشاورزی باشند.

وی با بیان اینکه بار دیگر به دولت اعلام می دارم که مردم باید در پایان سال جاری شاهد دستاوردهای روشنی از تصمیمات و اقدامات اقتصادی در زندگی خود باشند، یادآور شد: از آنجایی که نظرات مقام معظم رهبری برای ما نمایندگان مردم در همه زمینه ها فصل الخطاب می باشد بنابراین در پایان سال جاری آثار اقدام و عمل را مطالبه خواهیم نمود.

مقدسی با یادآوری مشکلات عمرانی واقتصادی حوزه انتخابیه، خود گفت: اصل 44 قانون اساسی یک اصل مترقی است ولیکن در اراک اکثر واگذاری ها به بدترین نحو ممکن صورت گرفته بنابراین از وزرای محترم صنعت، معدن و اقتصاد انتظار داریم یک تیم مجرب برای بازنگری در واگذاری ها و همچنین رفع مشکلات صنایع بزرگی چون هپکو، واگن پارس، آونگان، ماشین سازی و کمباین سازی که روزی گل سرسبد صنایع کشور بودند به حوزه انتخابیه اعزام کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: خانم ابتکار آلودگی در شهر اراک علاوه بر ریزگردها،  وجود صنایع آلاینده وضعیت بحرانی را به وجود آورده است و آمار بیماری هایی همچون سرطان، قلبی و ریوی روز به روز در حال افزایش است از این رو از شما انتظار داریم که قبل از سفر دولت،  به استان مرکزی سفر کرده و این مسائل زیست محیطی را بررسی و در سفر دولت مصوبات ویژه ای را در این خصوص برای رفع آلایندگی اخذ نمایید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،  در ادامه نطق خود گفت: از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و وجود افراد بالای تحت پوشش در حوزه کارگری نسبت به افزایش امکانات رفاهی و درمانی برای خیل عظیم نیروهای کارگری اقدام اساسی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی، گفت: انتظار داریم برای رفع مشکلات راه های نامناسب خنداب، کمیجان و اراک بررسی عاجل به عمل آورده تا هر روز شاهد حوادث ناگوار در این مسیرهای مواصلاتی نباشیم.

وی بر لزوم توجه جدی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به خرید به موقع محصولات تضمینی و پرداخت به موقع حقوق کشاورزان تاکید کرد.

مقدسی  ادامه داد: از وزیربهداشت و درمان تقاضا داریم منابع لازم را جهت اتمام بیمارستان بزرگ ولی عصر ( عج ) و همچین شهرستان های خنداب و کمیجان تامین نماید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، حفظ جایگاه و منزلت فرهنگیان و توجه واقعی به معیشت آنها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: باید به دور از شعار و در عمل آنها را مورد توجه جدی قرار داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه آل سعود امروز نقش آمریکا و و رژیم صهیونیستی را در منطقه بازی می کند، گفت: آل سعود جنگ نیابتی را بر علیه جهان اسلام راه انداخته و حمله بی رحمانه و ددمنشانه علیه ملت مظلوم یمن، کشتار وحشیانه بیش از 10 هزار انسان بیگناه، کشتار مردم سوریه وعراق، حمله نظامی به مردم بی دفاع بحرین و ده ها مورد دیگر امروز از عربستان سعودی اسرائیل دیگری در منطقه ساخته است که امیدواریم امت اسلامی در این رابطه موضع گیری مناسب داشته و اتحاد خود را حفظ نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار