بالاخره پس از سالها انتظار قهرمانان ملی، آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک در نشست هیات دولت تصویب رسید تا چشمه امیدی برای این ورزشکاران وطن باشد.
کد خبر: ۲۵۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 12 July 2016
به گزارش تابناک مازندران، ورزشکاران حرفه ای کسانی هستند که از کودکی و نوجوانی تا سنین بزرگسالی تمامی عمر ، پول و انرژی جوانی خود را برای رسیدن به سکوهای افتخار برای کشور در عرصه های ملی و جهانی و المپیک میگذارند اما وقتی به خود می‏ آیند که سالهای قابل توجهی از عمرشان گذشته بدون آنکه اندوخته ای برای گذران عمر و آینده فرزندان داشته باشند...
همین چند روز پیش بود که یک قهرمان ملی رشته بسکتبال پس از سالها عروسک فروشی حوالی میدان امام حسین تهران در حالی تاسف‎بار بر اثر بیماری جان سپرد تا همسر مبتلا به ام اس و فرزندان بی پناه خود را از پدری عروسک فروش با پیشینه درخشان صرفا ورزشی محروم کرده باشد...
اما از هیئت دولت اخبار خوبی برای این دسته از قهرمانان به گوش میرسد، شاید مرگ این ورزشکار بی اثر نبوده باشد اما گفته شده این آیین نامه با تدبیر دولت یازدهم در آستانه بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 به تصویب هیات وزیران رسید.
این آیین نامه شامل قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان، نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک موسوم به IOC می شود.
همچنین هرسه مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام های اول تا سوم جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک شامل نفر اول در رشته انفرادی و همچنین تمامی نفرات در رشته های گروهی با تائید وزارت ورزش و جوانان بدون برگزاری آزمون استخدامی در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استخدام خواهند شد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار