طی مراسمی از تابلو فرش من محمد(ص) را دوست دارم با حضور خبرنگاران و اهداکنندگان رونمایی و به موسسه گلستان علی(ع) اهدا شد.
کد خبر: ۲۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 21 April 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک،محمد مهدی روحانی،نماینده اهدا کننده شرکت سرای ابریشم هدف از بافتن این فرش ماشین باف را دفاع فرهنگی ازقضیه هتک حرمت به پیامبر اسلام با پیام فرهنگی و ارزشی و دینی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این فرش در حاشیه ها و کتیبه ها از خط نستعلیق استفاده شده است و اسامی ائمه معصومین (ع) را مورد توجه قرار دادیم،گفت:این فرش در ابعاد 3 در 7 و 21 مترمربع با 21 میلیون گره ریزبافت ترین فرش جهان با بیش از 80 رج درهرمتر 3 هزار گره در نخ پلی استر در این تابلو فرش به کاررفته است.

روحانی اظهارداشت:ارزش طراحی فرش بالاتر از ارزش بافت از نظر طراحی می باشد و دفاع فرهنگی با استفاده از ادبیات و شعایر اسلامی و بحث تقریب مذاهب در بافت این فرش هدف اصلی بوده است.

وی گفت :سرای ابریشم تهران سفارش بافت این تابلو فرش را به یکی از مراکزبافت در کاشان داده که با ذوق فکری و کار دل هنرمندان کار شده و هزینه فروش این فرش در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) درمراسم گلریزان صرف امور خیریه فرزندان موسسه گلستان علی (ع) می شود.

این خیراهدا کننده این فرش گفت: ویژگی های ممتاز این فرش باعث شده که مدارک مستند این فرش برای ثبت در رکورد گینس به کشورامارات ارسال شده است.

روحانی اظهارداشت: در این فرش نام پیامبر اعظم (س) به 40 زبان زنده دنیا در فرش آورده شده و واحد طراحی سرای ابریشم بیش از 200 ساعت برای طراح این فرش وقت گذاشته که معادل 2 ماه وقت بوده است و در طراحی فرش به رنگ آمیزی و استفاده از رنگهای خاص اهمیت زیادی داده شده است.

درادامه این نشست،جواد اکبیا، عضو هییئت مدیره موسسه گلستان علی (ع) گفت: عواید فروش این فرش وهر هدیه ای که به موسسه گلستان علی (ع) اهدا شود، صرف و امور مادی برای فرزندان موسسه گلستان علی ع می شود.

اکبیا گفت: موسسه گلستان علی (ع) به عنوان بزرگترین موسسه خیریه نگهداری فرزندان بد سر پرست مسولیت نگهداری 200 کودک با 45 دختر و 150 پسر است که ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی و آموزشی را در دست احداث دارد که در سال تحصیلی جدید مرکز آموزشی و فنی حرفه ای این مجموعه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این مرکز دهکده آموزشی و تجاری و ورزشی در برآورد اولیه 168 هزار مترمربع با حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که شهرداری فعلا با بخش آموزشی آن حدود 68 هزار مترمربع موافقت کرده که در سال تحصیلی جدید برای مراکز آموزشی هنرستان و فنی حرفه ای به بهره برداری می رسد.

ازجمله حاشیه های این نشست خبری می توان به بنر نصب شده در این جلسه اشاره کرد از موسسه گلستان علی(ع) به عنوان بزرگترین موسسه کودکان بی سرپرست نام برده و در روی بنر حک شده بود که اکبیا اظهارداشت: فرزندان این موسسه بی سرپرست نیستند بلکه بد سرپرست هستند و به کار بردن این واژه در معرفی موسسه فرزندانی که در این موسسه نگهداری می شوند را ناراحت می کند.

حاشیه دیگر این موسسه پذیرایی نسبتا مجلل این موسسه بود درحالیکه برای تزیین سالن این جلسه از تاج گلهای مصنوعی استفاده شده بود که خود موسسه در حرکتی زیبا این تاج گلهای مصنوعی را برای مراسم ترحیم در اختیار خانواده ها قرار می دهد و عواید اجاره این تاج گلها را صرف امور مادی فرزندان این موسسه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار