کارشناس مسایل خاورمیانه معتقد است ایران برای مقابله جدی‌تر با عربستان باید از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.
کد خبر: ۲۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 11 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین حسن هانی‌زاده کارشناس مسایل خاورمیانه در گفتگو با خبرگزاری شبستان، درخصوص حضور ترکی الفیصل شاهزاده سعودی در اجتماعی گروهک تروریستی منافقین و اظهارات خصمانه و تند وی بر علیه ایران گفت: این حضور نشانه ورشکستگی نفاق و وهابیت است و در حقیقت عربستان از همه ابزارهای سیاسی مالی و نظامی برای تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه و ضربه به جبهه مقاومت استفاده کرده و هم اکنون با شکست مواجه شده است و به همکاری با این گروهک تروریستی پرداخته.

 

وی با بیان اینکه هزینه 36 هزار میلیاردی سعودی در سوریه نشان می دهد که این کشور با شکست در سوریه، یمن و عراق مواجه شده افزود: به همین دلیل رژیم ال سعود در حال حاضر دست به دامان سازمان تروریستی شده است و به لحاظ ماهیتی همه افراد ان پیر و فرتوت هستند.

 

هانی زاده با تاکید بر این نکته که حضور ترکی الفیصل در پاریس بیشتر جنبه نمایشی دارد خاطرنشان کرد: هدف این حضور انزوای ایران و مورد فشار قرار دادن ایران است و هیچگونه اندیشه‌ای پشت ان نیست.

 

وی با اشاره به پیروزی محور مقاومت در خاورمیانه تصریح کرد: عربستان تلاش می کند با همکاری گروهک منافقین و تروریستهای منطقه یک جبهه مشترک علیه ایران تقویت کند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند و تاکنون موفق به این کار نشده است.

 

کارشناس مسایل خاورمیانه از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خواست تا به صورت فعال‌تر بر علیه عربستان گام بردارد و در مقابله با این اقدامات ال سعود و همچنین حمایتهای این کشور از گروهک های تروریستی و حمایت ان از انجام عملیاتهای انتحاری در ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار