در چهاردهمین جایزه قلم زرین از جلال توکلی نویسنده رمان ضد صهیونیستی «پایان یک نقش» تقدیر شد.
کد خبر: ۲۵۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 11 July 2016

به گزارش تابناک یزد،آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین، در حالی برگزار شد که این جایزه امسال در هیچ بخشی، اثری را برگزیده ندانست و تنها به معرفی آثار تقدیری اکتفا کرد.

جلال توکلی، نویسنده داستان کوتاه و رمان، یکی از شایستگان تقدیری این دوره بود که با رمان ضد صهیونیستی «پایان یک نقش» در بخش داستان بزرگسال حضور داشت.

در این بخش همچنین از بهزاد دانشگر برای کتاب «ادواردو» تقدیر شد و در بخش داستان بزرگسال 6 اثر نامزد دریافت جایزه بودند.

راضیه تجار، محمدعلی گودینی و مریم مغانی داوری بخش داستان بزرگسال این دوره را بر عهده داشتند.

توکلی در رمان «پایان یک نقش» به مسائل و مشکلات درون‌سیستمی، زندان‌های رژیم اشغالگر قدس و بحران صهیونیسم اشاره می‌کند و معضلاتی را که صهیونیست‌ها سعی در مخفی نگه‌داشتن آن دارند، آشکار می‌کند.

وی در  این کتاب برای ارائه داستانش از قالب یادداشت و نامه‌نگاری به عنوان قالبی متنوع و مناسب برای جذب مخاطب استفاده کرده است.

رمان خواندنی «پایان یک نقش» در 248 صفحه با شمارگان 2500 نسخه در سال 94 توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری چاپ و منتشر شد.

در نخستین دوره جایزه قلم زرین نیز از جلال توکلی برای کتاب «ریاح» که اولین رمان فارسی در مورد فلسطین است، تقدیر شده بود.

جلال توکلی متولد 1348، کارشناس مرمت آثار تاریخی است و داستان نویسی را از سال 1363 زیر نظر استاد محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) آغاز کرد و سپس در واحد ادبیات حوزه هنری زیر نظر سایر استادان این رشته به کسب تجربه پرداخت.

مجموعه داستان‌های «آن خال»، «گوهر عمر»، «چشم ها، آن چشم ها»، «بال‌های زخمی» و «ریاح» (داستان بلند) از دیگر آثار این نویسنده یزدی است.

چهاردهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین در پنج بخش داستان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان، شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و پژوهش و نقد ادبی برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار