رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: زبان مطالبه‌گری دانشجو باید تیز و تند و در عین حال همراه با منطق و استدلال درست باشد تا کسی به خود جرأت ندهد در نظام اسلامی در مسیر انحراف گام بردارد.
کد خبر: ۲۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 10 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین قدیانی صبح امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت در اردبیل اظهار کرد: دانشجوی انقلابی و ارزشی باید با بصیرت و چشم باز حقایق را مشاهده کند و موضوع را درست تجزیه و تحلیل کند تا با یک حواس کامل به محیط پیرامونی بتواند روی موضوعات و مسائل مختلف اظهار نظر کند.

وی شرط دانشجویان را به حفظ دین و تقوا شرط لازم و حقیقی برای پیمودن مسیر درست همراه با حقیقیت توصیف کرد و افزود: داشنجویان ما باید مراقب باشند تا در این مسیر گرفتار برخی از حوادث روزگار و شرایط روزمرگی نشوند چرا که عده‌ای می‌خواهند دانشجو را اسیر برخی موضوعات حاشیه‌ای و هیجانی کنند تا دانشجو رسالت حقیقی خود را فراموش کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: زبان مطالبه‌گری دانشجو باید تیز و تند و در عین حال همراه با منطق و استدلال درست باشد تا کسی به خود جرأت ندهد در نظام اسلامی در مسیر انحراف گام بردارد.

قدیانی با بیان اینکه نسل امروز و آینده انقلاب نباید مسیر نورانی امام و ارزش‌های این انقلاب و خط ولایت را گمراه کنند، ادامه داد: هر چند خواص جامعه ما امروز در بسیاری از موارد دچار دنیاطلبی و رفاه‌زدگی شدند اما ضرورت دارد با پرهیز از این آمال و آرزوهای دنیوی و مادی که نوعی القای دشمنان است بتوانیم زمینه‌ساز حرکت‌های معنوی در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: اگر زبان مطالبه‌گری دانشجویان تیز و تند باشد و بتواند در وهله اول از خود مراقبت کرده و بعد دیگران را مورد نقد و انتقاد واقع‌بینانه قرار دهند در آن صورت اصلاح با تلنگری که به مسؤولان وارد می‌شود اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور سوءظن داشتن به جریان رسانه‌ای دشمن را یکی دیگر از توجهات دانشجویان درعصر تبادل اطلاعات به شکل سریع و آنلاین توصیف کرد و گفت: ابزار دشمن امروز در رسانه‌ها و صدها کانال، سایت و شبکه خلاصه می‌شود که از این طریق می‌خواهند آرام آرام در سطوح مختلف جامعه ما رخنه یافته و زمینه تفرقه و دودستگی و باورسوزی در بین مردم را نسبت به نظام و ارکان آن فراهم کنند اما باید مراقب بود و اجازه نداد دشمن از این فضای فراهم شده برای رسیدن به آمال خود استفاده کند.

قدیانی یکی از فضاسازی‌های کاذب غرب را در موضوع اخیر خان‌طومان توصیف کرد و گفت: در حالی که 16 شهید جبهه مقاومت در این منطقه تقدیم راه آرمانی اسلام کرد اما دشمن با جریان رسانه‌ای به گونه‌ای وانمود کرد که جبهه مقاومت اسلامی متحمل شکست سنگینی شده در حالی که واقعیت غیر از نمایش رسانه‌ای غرب بود که اگر چشم بابصیرتی بود به راحتی می‌توانستیم این ماجراجویی غرب را به خوبی تبیین کند.

وی ضرورت حضور فیزیکی و همچنین حضور فکری و اندیشه‌ای دانشجو را در رصد مسائل مختلف و رفع خلاهای کشور یادآور شد و گفت: در حوزه عدالت و محرومیت‌زدایی ما به حضور به هنگام و موضع‌گیری شفاف و آشکار دانشجویان و تشکل‌های آنها نیاز داریم که در ماجرای اخیر فیش‌های حقوقی نجومی این موضع‌گیری‌ها به شکل شفاف از سوی تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

از 4 میلیون و 700 هزار دانشجو در کشور جمعیت کمتری در تشکل‌های دانشجویی حضور دارند

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفین تصریح کرد: وظیفه افسران جنگ نرم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم است و باید جریانات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مسائل پشت پرده آن فارغ از وابستگی‌های جناحی به مردم به خوبی و به روشنی تبیین شود.

قدیانی شان تشکیلاتی دانشجویان بسیجی را تبیین دیدگاه‌های اصیل انقلاب اسلامی و مبانی فکری در این زمینه توصیف کرد و گفت: دشمن برای اینکه بتواند انقلاب اسلامی را به زمین بزند به مواجهه رودرور اعتقادی ندارد بلکه تلاش می‌کند بدلی از انقلاب اسلامی درست کند تا با دادن آدرس غلط به مردم در حقیقت اسلام آمریکایی را که همان اسلام شکل گرفته در قالب جریانات تکفیری است به نوعی ترویج کند.

وی یادآور شد: در مکتب اسلام در کنار جهاد، مودت، مهربانی، مماشات نکردن با دشمن توصیه شده است و در دین اسلام حق نداریم با دشمنانمان از در دوستی برآییم چرا که دشمن امروز برای رسیدن به اهداف خود به هر وسیله‌ای متوسل شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفین افزایش آگاهی سیاسی و تشکیلاتی دانشجویان را در قالب اجرای پروژه‌هایی همچون طرح ولایت یادآور شد و گفت: باید در این طرح مبانی اندیشه اسلام به شکل واقع‌بینانه تبیین شده تا دانشجویان راغب به حضور در این تشکل‌ها باشند.

قدیانی گفت: در حال حاضر از 4 میلیون و 700 هزار دانشجوی در کشور جمعیت کمتری جذب تشکل‌های دانشجویی شدند و ضرورت دارد با روشنگری بسیاری از مسائل در این زمینه رغبت و انگیزه دانشجویان برای حضور فعال بیش از گذشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار