کد خبر: ۲۵۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 10 July 2016
به گزارش ایرنا رسانه به عنوان وسیله ای برای انتشار مطالب و تامین نیازهای اطلاعاتی و خبری جامعه در دنیای امروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر چه این فضا قانونمند باشد مخاطب به صحت مطالب اطمینان بیشتری پیدا می کند.
منطقه سیستان واقع در شمال استان در چند سال اخیر شاهد رشد چشم گیر راه اندازی نمایندگی خبرگزاری ها و ایجاد پایگاه های خبری محلی است که توانسته اند عمق بحران خشکسالی در این منطقه را به عنوان چشم تیزبین و حنجره رسای مردم به مسئولان نظام انتقال دهند و سبب رفع بسیاری از مشکلات شوند.
برخی از پایگاه های اینترنتی بدون مجوز در کنار سایت های رسمی در سطح شهرستان زابل اقدام به انتشار مطالبی می کردند که چالش های بزرگی برای مسئولان، مردم و رسانه های رسمی و خبرنگاران تلاشگری که سالها در عرصه رسانه با کمترین امکانات و اندک دریافتی فعالیت داشتند، ایجاد می کردند.
مدیر یکی از پایگاه های اینترنتی محلی گفت: یکی از دلایل ایجاد سایت های بدون مجوز از سوی برخی افراد نبود امنیت شغلی برای خبرنگاران و علاقه مندان به کار رسانه ای است.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: کسانی که در این عرصه وارد می شوند علاقه مند به کار رسانه هستند و برخی از آنان حتی نمی دانند برای کسب مجوز به کجا مراجعه کنند.
یکی از خبرنگاران زابل نیز گفت: برخی افراد فعال در «پایگاه های محلی بدون مجوز» با اهداف سیاسی و برخی نیز با دغدغه آبادانی منطقه پا در این عرصه گذاشته اند و از آنجایی که بیشتر این افراد از تخصص لازم در حوزه رسانه برخوردار نیستند مطالب گوناگون را به صورت غیرحرفه ای و بعضا مشکل ساز انتشار می دهند که در نهایت منجر به شکایت از سوی افراد حقوقی و حقیقی می شود.
شماری از مدیران و خبرنگاران پایگاه های اینترنتی محلی دارای مجوز در زابل و خبرگزاری ها از اقدام دادستان این شهرستان در مسدود کردن سایت های بدون مجوز تقدیر کردند و از علاقه مندان به فعالیت در این حوزه خواستند برای دریافت مجوز از دستگاه های دست اندرکار اقدام کنند.
دادستان زابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با دستور دستگاه قضایی از طریق پلیس فتا سایت های محلی بدون مجوز در این شهرستان در چند روز گذشته مسدود شدند و تعدادی باقی مانده اند که تا چند روز آینده تعطیل می شوند.
ابوالفضل نجفی اظهار داشت: رسانه ها بدلیل تاثیر گذاری و ارتباط با افکار عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردارند به همین دلیل افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه باید قبل از آغاز به کار بدنبال اخذ مجوز از مراجع قانونی باشند.
وی افزود: تاکنون تعدادی شکایت از سایت های محلی در زابل به مراجع قضایی رسیده که در حال پیگیری است و برای برخی از این شکایت ها نیز پرونده تشکیل و حکم نیز صادر شده است.
دادستان زابل تصریح کرد: تحقیقات مقدماتی این شکایات در دادسرای این شهرستان انجام و در چارچوب قوانین و مطبوعات به دادگاه مطبوعات برای رسیدگی نهایی منتقل می شود.
وی تاکید کرد: دستگاه قضا صرفا بر اساس قانون حکم صادر می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار