امام‌جمعه اسفراین گفت: حجاب از مهم‌ترین عوامل تحکیم بنیان خانواده است و زنان بی‌تقوای بی‌حجاب بهترین دام برای شیطان هستند.
کد خبر: ۲۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 08 July 2016

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در محل مسجد اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد با قدردانی از حضور باشکوه مردم در نماز عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید سعید فطر، جلوه‌ای از بندگی ذات اقدس الهی و یکی از اعیاد بزرگ الهی است که خداوند بر بندگانش پس از یک ماه روزه‌داری عطا کرده است.

وی به 21 تیرماه سالروز توطئه شوم کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و افزود: در 21 تیرماه سال 1314، مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس به گلوله بسته شد و هزاران نفر به خاک و خون کشیده شدند و علمای بزرگی به زندان افتادند.

خطیب جمعه اسفراین گفت : در آن روز جمعیت فراوانی برای اعتراض به سیاست‌های رضاخانی که شامل برداشتن حجاب و زندانی کردن علما بود، تجمع کرده بودند که ناگهان عوامل شاه به این مسجد حمله‌ور شدند و عده زیادی را به خاک و خون کشیدند.

محمدیان حجاب را از مهم‌ترین عوامل تحکیم بنیان خانواده بیان عنوان کرد و بیان داشت: به‌طورقطع زنان بی‌تقوا بی‌حجاب بهترین دام برای شیطان هستند.

وی تصریح کرد: اگر ضرورت و نقش عفاف و حجاب در اجتماع به‌خوبی تبیین شود زمینه‌های توسعه و ترویج آن به‌راحتی و با مشارکت همه مردم فراهم خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین به نقش الگویی والدین در ترویج فرهنگ حجاب اشاره کرد و بیان داشت: والدین نقش مهم و الگویی مناسبی برای خانواده‌دارند، حجاب و پوشش والدین تاثیر عمیقی بر رفتار تقلیدی فرزندان داشته و ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی را در شخصیت آنان به وجود می‌آورند.

امام‌جمعه اسفراین در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره برخی حقوق‌های نجومی مدیران تاکید کرد: برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال نامشروع و گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا است.

وی گفت: همان‌طور که نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس در راس امور است و بلندگوی مردم نمایندگان هستند اکنون نیز باید فریاد بزنند و مطالبات مردم را پاسخ‌گو باشند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین همچنین بازگرداندن حقوق‌های نجمی به بیت‌المال را ضروری عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار