فطر گشايشي است براي بهتر بودن، ‌هنگامی‌که دست‌هايت را به شكرانه‌ی يك ماه بندگي به سويش مي‌گيري و سر تعظيم فرود مي‌آوري!وپاداشي كه معبود این روز به تو عطا مي‌كند همان تولدي دوباره براي آغازي دوباره است.
کد خبر: ۲۵۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 06 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، دنيا مثل هميشه ادامه دارد؛ ‌زمين و آسمان‌ها مي‌چرخند و دست در دست هم می‌دهند تا تو در عمق تمام خواستن‌ها و نرسیدن‌های دنیایی‌ات غرق شوي، يك سال ماه‌ها و روزها و ساعت‌ها و ثانیه‌ها در پي هم می‌گذرند تا اينكه يك تكرار دل‌انگیز همچون بهار طبيعت روزگار تو را وارد بهاري می‌کند كه همه‌ی معادلات و دودوتاچهارتای حساب‌وکتاب مادی‌ات را بر هم می‌زند.

رمضان از راه می‌رسد و خداوند باعظمتی ماورايي سفره‌اش را می‌گستراند و به تعداد همه‌ی آدم‌هایی كه عاشق و فارغ‌اند دعوت‌نامه می‌فرستند،‌ هر شب وعده‌مان می‌گیرد و رحمت و كرمش را نثار قلب‌های تشنه‌ای می‌کند كه يازده ماه عطش رسيدن به محبوب و معبودشان را داشته‌اند.

دروازه‌های آسمان باز می‌شود تا تو از دريچه رمضان خوشه‌ای بچيني و خداوند بهشت رضايت خود را به آن‌ها پيشكش می‌کند كه چشم و گوش می‌بندند و دست خود را به او می‌سپارند.

حس غريبي است! انگار در شلوغي بی‌سروسامان شهر ميان هياهوي آدم‌ها گم‌شده‌ای؛ يك نفر همه را كنار می‌زند و دست‌تو را می‌گیرد و از عمق چاه خويشتن بيرون می‌کشد و از فرش به عرش می‌رساند.

يك ماه در حال خوش ميهماني معبود به آن‌هایی فخر می‌فروشی كه دعوت‌نامه‌ی پروردگارشان را روي طاقچه‌ی غبارآلود قلبشان از ياد برده‌اند.

وقتي یک‌قدم به سويش برداري و چشمانت را در برابر لذايذ دنيوي ببندي خداوند چشمت را به روي سرمنشأ پاکی‌ها و خوبی‌ها می‌گشاید و پرده‌ها را كنار می‌زند تا بتواني با قلبي مطمئن به ريسمان عشق الهي متصل شوي.

و فطر آغازي دوباره است براي همه مردماني كه خسته از دل‌شکستگی‌ها و ناامیدی‌های نارفيقان روزگار به آغوش خداوندگار پناه برده و زير چتر پرمهرش مأوا گزیده‌اند.

پايان رمضان شروعي دوباره است براي آن‌ها كه می‌خواهند تمام سال وامدار رحمت و بركت معبود باشند تا بتوانند بهیاری‌اش در برابر وسوسه‌های دشمن قسم‌خورده‌شان مقاومت كنند.

و بالاخره فطر گشايشي است براي بهتر بودن، ‌هنگامی‌که دست‌هایت را به شكرانه يك ماه بندگي به سويش می‌گیری و سر تعظيم فرود می‌آوری! و پاداشي كه معبود در اين روز به تو عطا می‌کند همان تولدي دوباره براي آغازي دوباره است.

زهرا عبداللهی خبرنگار ایسنا منطقه‌ی قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار