مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک خانم در قم که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۲۵۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 05 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی در گفت و گویی افزود: این بیمار که در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد. 

وی با اشاره به اینکه این بیمار خانمی 51 ساله و مهاجر افغانی بود گفت: این خانم که در قم زندگی می کرد، به دلیل عارضه قلبی دچار مرگ مغزی شده بود.

صمدی افزود: بیمار مدت یک هفته در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی متاسفانه اقدام های درمانی برای این بیمار اثر گذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمارموضوع اهدای اعضا با خانواده این فرد مطرح و با موافقت والدین مراحل انتقال از قم به تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده ها برغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

این سومین مورد مرگ مغزی در استان قم در سال جدید بوده که اعضای فرد اهدا می شود و با اهدای اعضای وی جان چندین بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار