مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعلام افزایش زائران از امامزاده‌های استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۵۵ مورد وقف در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 20 April 2015
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال 93 تاکنون 55 مورد وقف در استان اردبیل به ثبت رسیده که 44 مورد از این موقوفات در سال گذشته و 11 مورد نیز وقف جدید در مدت یک ماه گذشته به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اغلب موقوفات ثبت شده در سال گذشته انتفاعی بوده است، افزود: با همکاری و مشارکت رسانه‌ها، مسئولان و مردم باید زمینه‌ای فراهم شود تا اطلاعات و آگاهی افرادی که در این زمنه توانایی لازم را داشته اما آگاهی لازم را ندارند افزایش یافته و این فرهنگ را در استان توسعه دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: این امر به واسطه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و اهمیت و ثمرات و برکات آن در استان اردبیل اتفاق افتاده چرا که فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با تبلیغ درست و صحیح می‌توان زمینه توسعه موقوفات را فراهم آورد.

قیامی ترویج فرهنگ وقف را راهگشای بسیاری از مشکل دانست و گفت: با افزایش درآمد از این حوزه می‌توان زمینه رفع مشکل فقر را در جامعه بیش از گذشته توسعه داده و در اجرای امینانه نیات واقفان به درستی عمل کرد که لازمه و اساس این امر امانتداری در این حوزه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به تاثیرگذاری بالای امامزاده‌ها در مسائل فرهنگی‏ بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در امامزاده‌ها که محور حرکت‌های فرهنگی بوده می‌تواند نقش و تاثیر بسزایی در ترویج و اشاعه فرهنگ وقف داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش زائران از امامزاده‌های استان اردبیل بیان کرد: این امر به واسطه افزایش نذورات و حضور پرشور در مراسم و آئین‌ها مختلف قابل مشاهده بوده که این امر یک فرصت و ظرفیتی عظیم در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و توسعه آن در استان بوده که باید از آن استفاده کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار