کد خبر: ۲۵۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 05 July 2016

محمدرضا طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کورین، اختلاف به وجود آمده بین دو طایفه رئیسی و شه‌بخش به صلح و سازش منجر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در تشریح چگونگی اختلاف بین این دو طایفه گفت: در سال 1387 شخصی به نام محسن رئیسی در منطقه نرماشیر شهرستان بم استان کرمان، به صورت غیرعمد به قتل می‎رسد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چند مدت، قاتل که یکی از افراد طایفه شه‌بخش بوده اعتراف به قتل می‌کند و خانواده مقتول درصدد انتقام‌گیری از خانواده قاتل فرزندانشان بر می‌آیند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با ورود شورای حل اختلاف بخش کورین و تشکیل جلسات متعدد با وراث مقتول و تلاش بزرگان و ریش سفیدان طوایف برای برقراری صلح و سازش نهایتا در جلسه صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه، رضایت شاکی برای دریافت دیه توافقی جلب و طرفین اعلام کردند هیچگونه شکایتی از همدیگر ندارند و صلح و سازش بین آنها برقرار شد.

وی با تاکید بر اینکه انتقام‎گیری شخصی موجب دامن زدن به دشمنی‌ها و اختلافات می‌شود تصریح کرد: ارتقا فرهنگ صلح و سازش در جامعه یکی از رویکردها و برنامه‌های توسعه قضایی است که این مهم باید از طریق فرهنگ سازی و تبیین جایگاه صلح و سازش و فواید آن و افزایش سطح آگاهی افراد در جامعه نهادینه شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان نقش شوراهای حل اختلاف را در این استان با ارزش عنوان کرد و گفت: تعـداد زیـادی از پـرونده‌های نزاع و قتل‌های طایفه‌ای که سالیان طولانی در دستگاه قـضـایی مطرح بوده‌ از طریق شوراهای حل اختلاف منجر به مصالحه و مختومه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار