کد خبر: ۲۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 04 July 2016
به گزارش "تابناک یزدجشنواره فرهنگی گردشگری روستای تاریخی شواز با شعار «شب باد تا شواز» و با هدف معرفی ظرفیتها و استعدادهای گردشگری این روستای به عنوان روستای هدف گردشگر شهرستان تفت 30 و 31 تیرماه سالجاری برگزار می شود.
علی احمدیان بخشدار مرکزی تفت با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با موضوع معرفی اداب و رسوم، مراسم آئینی، اجرای موسیقی و نواهای محلی، معرفی صنایع دستی، پوشش سنتی، غذاهای محلی، بوم گردی و رصد ستارگان به مدت دو روز برگزار می گردد.
وی تجلیل از مقام شامخ شهدای این روستا، شبیه خوانی، چاووشی خوانی، شب شعر روستا، بوم گردی، رصد ستارگان، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، اجرای بازیهای محلی را از جمله برنامه های این جشنواره ذکر کرد.
بخشدار تفت در خصوص شعار این جشنواره گفت: شب باد نام قدیم روستای تاریخی شواز است که محلی های این روستا در گذشته به دلیل اینکه شبها بادهای بسیاری در این روستا می وزد، نام آن را شب باد نهاده اند که این نام به مرور زمان در گویش محلی به وجه تسمیه شواز تغییر یافته است.
وی در خصوص قدمت تاریخی این روستا گفت: روستای تاریخی شواز به 12 قرن قبل از اسلام در دوره اشکانیان و ساسانیان باز می گردد.
احمدیان با بیان اینکه تنها قلعه سنگی استان در این روستا قرار دارد اظهار داشت:  قبرستان قدیمی این روستا نیز با قدمت 12 قرن به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.
گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری بخشداری و میراث فرهنگی تفت، دهیاری روستای شواز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار