کد خبر: ۲۵۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 04 July 2016
رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این استان سال گذشته رتبه سوم برگزاری جشن گلریزان و تعهد اعتباری کشور را کسب کرد اظهارداشت: برای نخستین بار 119 زندانی جرائم غیر عمد استان سال گذشته آزاد شدند در حالی که در سالهای قبل از آن آمار زندانیان آزاد شده کمتر از 100 نفر بوده است.
وی شمار زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان را تا پایان خرداد امسال 52 نفر ذکر کرد و افزود: بدهی این افراد حدود 70 میلیارد ریال است که امیدواریم با همکاری و مساعدت مردم زمینه آزادی این افراد نیز فراهم شود.
مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: 146 زندانی استان از سال گذشته تاکنون در استان آزاد شده اند که 143 نفر از مجموع آزاد شدگان را مردان و سه نفر را زنان تشکیل می دهند.
بامری افزود: مجموع بدهی این افراد 14 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که با حمایت خیران، ستاد دیه، صندوق خسارت و نیز گذشت هشت میلیارد و 200 میلیون تومان شکات زمینه آزادی این افراد فراهم شد.
وی خاطر نشان کرد: ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از توان معتمدان، علما، خیران و شوراهای حل اختلاف برای گذشت مبالغ دیه بهره می گیرد و همچنین با برگزاری جشن های گلریزان در ایام مختلف اقدام به جمع آوری کمک های نقدی مردم خیر برای این زندانیان می کند.
مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سوانح رانندگی، مهریه و چک بی محل بیشترین جرم زندانیان جرائم غیر عمد این استان است، از بزرگان و ریش سفیدان طوایف و قبایل تقاضا کرد با فرهنگ سازی، مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار