معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: شهرداری تهران کمترین دخالت و نقش را در بروز و همچنین مدیریت آلودگی نوری در پایتخت را دارد.
کد خبر: ۲۵۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 02 July 2016
حمیدرضا نیلی با بیان اینکه تعداد کمی از بناهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی پایتخت توسط سازمان زیباسازی شهرداری نورپردازی می شوند افزود: نورپردازی برخی بناهای ارزشمند تاریخی و شاخص مانند برج آزادی، مدرسه عالی شهید مطهری، مسجد الغدیر میرداماد، مسجد قلهک و امامزاده صالح(ع) که در معابر و میادین اصلی پایتخت قرار دارند، توسط سازمان زیباسازی و براساس ضوابط و استانداردهای علمی انجام شده است. 

وی تصریح کرد: در نورپردازی هایی که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام می شود ملاحظات متعددی از جمله آلاینده بودن مدنظر قرار گرفته و اغلب نورهای متناسب با هویت و نمای بنا مورد استفاده قرار می گیرد.

نیلی یادآور شد: در این نورپردازی ها حداقل میزان نور تابیده می شود به گونه ای که هویت و جلوه بنا نمایش داده شود، ضمن اینکه این نورپردازی ها به صورت زمان بندی شده هستند و آخر شب ها و زمانی که میزان تردد شهروندان کم می شود نور به سمت خاموش شدن می رود. 

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص موضوع بروز آلودگی نوری در سطح پایتخت گفت: بخش عمدای از نور تولیدی در سطح شهر تهران مربوط به مصرف بخش خصوصی شامل مغازه ها و منازل مسکونی است که متاسفانه نور استفاده شده دراین اماکن نیز تناسبی با معیارها و شاخص های استاندارد ندارد.

نیلی روشنایی معابر، محلات، بزرگراه ها و میادین را از دیگر موارد موارد موثر در بروز آلودگی نوری شهر ذکر کرد و افزود: بحث روشنایی تمامی معابر بر عهده شرکت توزیع برق است و شهرداری تهران نیز در مدیریت و یا لحاظ کردن معیارهای استاندارد روشنایی معابر، هیچ دخالتی ندارد. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار