به دنبال تعطیلی موزه‌ی «عروسک‌های ملل»، «عروسک‌ها» از احمد مسجد جامعی درخواست خانه کردند.
کد خبر: ۲۵۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 02 July 2016
در تهران‌گردی این  هفته‌ی احمدمسجد جامعی که همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بود، وی به دیدن «نوش‌آفرین انصاری»، دبیر شورای کتاب کودک و همسر مهدی محقق، رئیس هیات مدیره انجمن مفاخر معماری ایران رفت، او نیز به واسطه‌ی دید مثبتی که نسبت به کار با کودکان داشت، از احمد مسجد جامعی،‌ عضو شورای شهر خواست  پیگیر وضعیت  این موزه‌ی خصوصی باشد.

در این دیدار که علی‌رضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و تیم تهرانگردی به همراه مسجدجامعی حضور داشتند، از وضعیت کنونی موزه‌ی عروسک‌های ملل مطلع شدند و نوش‌آفرین انصاری از این عضو شورای شهر خواست تا استقرار موزه در محلی مناسب را پیگیری کند.

همچنین براساس صحبت‌هایی که یکی از مدیران موزه‌ی عروسک‌های ملل با خبرنگاران داشت و اعلام کرده بود که رایزنی‌هایی نیز با مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اختصاص فضایی به این موزه داشته است، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: هنوز درخواست این مجموعه به طور رسمی به ما نرسیده است و به محض رسیدن این درخواست به سرعت آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، موزه‌ی عروسک‌های ملل که با کمک دو کلکسیونر در سال 93 با گرفتن فضایی اجاره‌ای در خیابان پاسداران راه‌اندازی شده بود، در طول چند روز گذشته  با پایان یافتن زمان قرارداد، مجبور به ترک فضای موزه‌ای خود شدند و اکنون 1500 عروسک از 80 کشور دنیا درون کارتن‌ها قرار گرفته‌اند.

البته مسئولان موزه و ایکوم ایران نیز در طول چند ماه گذشته رایزنی‌های زیادی با شهرداری، س ازمان زیباسازیف مسئولان میراث فرهنگی و حتی مجموعه‌هایی مانند سعدآباد و نیاوران داشتة‌اند که هنوز هیچ کدام به نتیجه نرسیده‌اند. البته برخی مجموعه‌ها مانند باغ موزه قصر و مجموعه‌ی نیاوران اعلام کرده‌اند، که امکان در اختیار گذاشتن فضای موقت برای برگزاری نمایشگاه را به این تنها موزه‌ی تخصصی کودکان دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار