در 3 ماه نخست سال صورت گرفت
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 24 هزار و 971 رأس گوسفند و بز، 5 هزار و 677 رأس گاو و دو قطعه شتر‌مرغ در کشتارگاه‌های استان قزوین کشتار و نظارت شده است.
کد خبر: ۲۵۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 02 July 2016
سید بهمن نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طی سه ماه نخست سال جاری یک هزار و 663 تن گوشت قرمز پس از تأیید کارشناسان دامپزشکی از کشتارگاه‌های استان قزوین به بازار مصرف عرضه و 18 تن گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 24 هزار و 971 رأس گوسفند و بز، 5 هزار و 677 رأس گاو و 2 قطعه شتر‌مرغ در کشتارگاه‌های استان قزوین کشتار شده است که بر اساس نظارت‌های صورت گرفته از سوی اداره‌کل دامپزشکی این استان مقدار یک هزار و 663 تن گوشت قرمز سالم روانه بازار شده و 18 تن گوشت غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر گوشت قرمز استحصالی در کشتارگاه‌های دام این استان با هدف کاهش PH گوشت و غیر فعال شدن ویروس عامل بیماری تب کریمه – کنگو به مدت 24 ساعت در سردخانه‌های کشتارگاه‌ها نگهداری شده است.

نقیبی خاطرنشان کرد: به مصرف‌کنندگان این اطمینان داده می‌شود در صورت تأمین گوشت قرمز واجد مهر و برچسب دامپزشکی از واحدهای مجاز، خطری مصرف‌کنندگان را تهدید نخواهد کرد.

این مسؤول در پایان به عموم مردم توصیه کرد که از ذبح دام در محیطی خارج از کشتارگاه خودداری کنند و در صورت الزام کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های منتقله از دام، گوشت قرمز را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار